20 Гру, 2016

Нахіба таке знімати? – Бунтар 1. Зоряні Війни. Історія.

Повно спойлерів

Друга зима поспіль зустрічає нас теплими обіймами колись епічного кіновсесвіту, що ожив – Зоряні війни (ЗВ). Я з дитинства полюбляю фільми ЗВ, з нетерпінням чекав кожного з них по телевізору, адже вони зачіпали мене своєю первинною історією, ідеями та загалом всесвітом і його побудовою. Але, на превеликий жаль, вже другий рік поспіль по моїй ностальгії і добрій пам’яті проходяться катком, з шипами, де замість керманича сидить… лялька Чакі, а навколо ходять зомбаки, ладні з’їсти залишки мозку в будь-яку мить.

Вчора я переглянув фільм «Бунтар 1. Зоряні Війни. Історія.», який вийшов минулого четверга, і він став для мене останньою краплею. Більшу нісенітницю годі й шукати. На сайті Pingvin.Pro вже вийшов огляд нової серії, цього дорогого серіалу (називати його фільмом вже немає сенсу). Хто ще не дивився фільм, раджу до перегляду саме той огляд, адже автор там на тверезу голову оцінив все що було показано в «Бунтарі». В тексті нижче будуть тільки мої суб’єктивні думки про цей фільм, а також БАГАТО СПОЙЛЕРІВ. Ну що ж, погнали.

Головне питання фільму «Бунтар 1. Зоряні Війни. Історія.» – це «нахіба?». Нахіба персонажі все це роблять? Нахіба певного персонажа взагалі вводили в фільм? Нахіба було чекати? І Нахіба це так безладно зняли? Нахіба я пішов на це кіно? І взагалі нахіба це кіно було знімати?

Наприклад більшість складних ситуацій, неприємностей і смертей в картині траплялися саме через необачність і нероздумливість персонажів. Один з найяскравіших прикладів це сцена в якій Орсон Кремнік на посадковій платформі міжгалактичних літаків в сильну зливу, наказує вишикувати перед ним всіх інженерів, що під керівництвом Галена Ерсо будували Зірку Смерті, щоб допитати їх. Замість допиту він починає їм погрожувати. І прямо перед тим як штурмовики натисли на курок своїх бластерів, сам Гален Ерсо  вирішує патякнути, що то він злив повстанцям схеми. Це попри те, що він в декількох сценах перед цим зі сльозами на очах казав, що він вже 16 років грає роль антагоніста. І попри це визнання, його інженерів-помічників все одно розстрілюють. Ну і нахіба ти 16 років був справжнім шпигуном, а тут на тобі, увімкнув маленьку дівчинку.

Цікаво також буде розповісти вам і про більш глибокі діри в сюжеті. Наприклад, про секрет Зірки Смерті. За словами головного інженера Зірки смерті (того ж Галена Ерсо), «він заклав всередину неї ваду. Вона криється в реакторі, тож якщо по ньому сильно жахнути, то вся зірка розлетиться на друзки.» Класна ідея, кеп! У нас під час катастрофи на Чорнобильській АЕС все було так само. Цікаво, а хтось тим обдарованим на голову сценаристам показував побудову… простої машини з двигуном внутрішнього згоряння. Якщо в ньому злітає ремінь ГРМ, то одразу клине клапана в двигуні, і машина завмирає, аж до перебирання двигуна. Вони б ще порадили зламати процесор смартфона, аби унеможливити доступ до нього. Ну і нахіба всі повстанці плекають дізнатися про цей секрет з реактором, якщо при цьому це зовсім не секрет, і про це знають навіть школярі з елементарним багажем знань.

До речі, до секретів у цієї картини дуже специфічне відношення. Всі, персонажі фільму, в тому числі повстанці, знають про СЕКРЕТНУ планету Скарф, на якій зберігаються секретні архіви Імперії. Таке відчуття ніби перед зберіганням кожної секретної інформації, її розсилають усім знайомим і не тільки. Просто так, щоб вони були в курсі. Цікаво буде також згадати технічну відсталість всього кіновсесвіту ЗВ, де вистачає клепки змайструвати робота зі штучним інтелектом, але при цьому інформації з інших роботів він може дістати тільки після дротового підключення до них і гри у «п’ятнашки» у них в голові. Ба більше, люди, які мають снайперські гвинтівки з цифровим прицілом дальністю у декілька кілометрів, досі не мають камер відеоспостереження, або принаймні датчиків руху, щоб всілякі там повстанці не бігали лісом, де у вас зберігаються «Убер-секретні» документи, про які знають всі повстанці.

Поява деяких сцен на екрані викликала логічне запитання «нахіба це взагалі показувати?». Орсон Кренік після відкриття великої таємниці, що один з його підлеглих, інженерів зірки смерті – зрадник, вирішує злітати до Дарта Вейдера за порадою «Чи знайти і вбити йому зрадника? Чи все ж таки спустити цю справу на гальмах?». Тут знову згадується технічна відсталість всесвіту ЗВ, адже просто подзвонити Дарту Вейдеру було важко. Він же напевно був страшно зайнятий. До речі, це друге запитання «нахіба» в одній і тій же сцені. Нам показали як Вейдер виліз із задимленої ванни щоб зустрітися з Орсоном. Емм… ну взагалі-то, це дуже інтимна справа приймати ванну. Можливо цим кадром нам хотіли показати, що Дарт також людина, і йому не чуже ніщо людське. Наприклад зморшки на пальцях після довгого перебування у воді, або ж непрасовані штанці. Останнє було показно в останньому кадрі фільму де Дарт Вейдер розуміє, що схема Зірки Смерті передана Леї Органа, і він самотньо стоячи на краю злітної платформи демонструє всім свою некомпетентність та не випрасувані штанці. Хоча тут також можна звинуватити технічну відсталість, адже праски навіть найсильнішим джедаям і тім дістаються у спадок, разом з мідіхлоріанами. Це і досі залишаться загадкою? Тут же згадався ще один косяк фільму. Скажіть, який бюджет потрібен фільму (у цього 200 мільйонів доларів) щоб всі елементи в кадрі виглядали справжніми, а столи і великі комп’ютерні установки, за якими працюють імперські менеджери, не коливалися, наче бутафорські й не коливалися від поривів вітру людей що ходять навколо?

Найбільша і найголовніша загадка нової серії Зоряних Воєн, напевне, криється в меті картини. Як правильно зазначив Віталік в огляді на Бунтаря – “А про що цей фільм?”.  Він, а ні про головну героїню, а ні про міць повстанців, не про любов, не про журбу, не про війну, і не про сім’ю. У Бунтаря Один немає основної думки. Сенсу знімати також немає, адже по-суті це спін-офф який має легенькою наліпкою закрити щілину між 3 і 4 епізодами. І як ви вже знаєте по сюжету, всі загинули вкінці. Ну і нахіба взагалі це було знімати? Краще б зробили спін-офф про те як Повстанці примудрилися профукати все чого Лея Органа, Ган Соло і Скайвокер встигли досягти в 6 епізоді. Це ж яким сліпим треба було бути щоб пропустити створення, на хвилиночку, ПЛАНЕТИ СМЕРТІ, коли ви і самі добре знаєте як важко боротися навіть проти зірки смерті.

В мою душу забралася думка, що «Бунтар 1» став останнім фільмом оновленої франшизи ЗВ. Звісно, цей кіновсесвіт будуть і надалі ґвалтувати новими фільмами серії, історію будуть розвивати ще не один рік, щоб «зрубити якомога більше бабок». Але це вже точно буду не я. Наприклад, вчора під час кіносеансу Бунтаря в ТРЦ Lavina Mall, було зайнято менше 15 відсотків залу. Це попри те, що ще рік тому вільних місць на Сьомий Епізод кіносаги важко було дістати ще протягом тижня, або навіть двох. Тож відчуваю не мені одному спадають такі плачевні думки щодо Зоряних війн.

“Сила зі мною і з силою разом я”

Ще один параграф я б хотів виділити під опис самого кінотеатру, який став мостом між мною і останньою з переглянутих мною серій Зоряних Війн. Це був нещодавно відкритий ТРЦ Lavina Mall в Києві. Не буду акцентувати увагу на тому, що сам ТРЦ виглядає ніби місце де знімалася Війна Світів Z, а перейду до самого кінотеатру від мережі Multiplex. Вони ж наче і непогано себе зарекомендували, а ж до цього дня. Кінотеатр Multiplex в ТРЦ Lavina Mall в Києві, має жахливі за конструкцією крісла, які боляче впираються тобі в коліна, особливо, якщо той, хто сидить попереду є справжнім егоїстом. В самому кінозалі неймовірно душно, тож кінця фільму чекаєш ще з більшим нетерпінням, адже бажаєш якомога швидше вибігти і щось випити (Йой – хоча не виключено, що це взаємопов’язано 🙂 ). Але на касі вас також зустрінуть проблеми. Річ у тім, що касири, не дивлячись на виконання вашого замовлення, зобов’язані відволікатися на замовлення які робить собі їх керівник, змушуючи клієнтів чекати.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

  • Taras Trotsyuk

    Ви що? Це ледь чи не найкращий фільм серед зоряних війн. Принаймні тут точно найкрутіший екшн. А історія ідеально вписується між третім і четвертим епізодом

    • Згода, екшн тут непоганий. Але згадайту напад повстанців в Джедді, коли Джин і Касін спочатку вступили в бій, а потім почали тікати звідти, причому робили це з різних сторін. Перестрілка і погоня були зняті там відверто погано, адже зрозуміти де хто біжить, звідки і куди, і як криворукі стратрупери примудряютсья промахнутися в Джину чи Касіна які прямо за метр від них вирішили розвернутися? Загалом з точністю вистрелів там повна журбинка.

    • Оля Панович

      не правда

  • aservo

    Я розумію що потрібно було завуалювати мат, але це ваше НАХІБА, ріже так слух, що аж кров йде! І ще одне – ну в тебе і пригоріло .

    • Дісйно, вбити за одну мить всі приємні спогади про фільм – можуть викликати от таку от криваву статтю. “Нахіба” ми не застосовуємо часто, проте ця частина серіалу ЗВ – змусила 🙁

      • aservo

        Серйозно? Я не виправдовую огріхи фільму, так він не ідеальний але поглянь на свою статтю з боку. Ти просто взяв виляв купу лайна на сюжетні дірки та косяки в сюжеті. Складеться таке враження, що ти побачив деякі проблеми фільму і тут тебе перемкнуло, ти вже не бачив нічого окрім поганого. Твій мозок почав бачити все саме погане “… за якими працюють імперські
        менеджери, не коливалися, наче бутафорські й не коливалися від поривів вітру людей що ходять навколо?” – серйозно? от більше не було до чого причепитись, ти б ще за пушку яка в кадр влізла, почав полеміку розводити (гіпотетично)! Реально вся стаття це пасивна агресія, ні краплини об’єктивності.

        • Звісно, я просто дивлюсь фільми вимикаючи мозок. А потім трапляється якийсь косяк і я елементарно закриваю на це очі… Насправді ні, я приймаю такі речі як художні допущення, коли це потрібно за сюжетом. Але ж сюжет дірявий, і ви і самі це визнаєте.

          З приводу бутофорських компів то тут справа не в тому що вони бутофорські, а в тому що їх просто забули прикрутити в землю. Це виправляється легко, садите третю людину в монтажну студію, окрім режисера і монтажника, і вона свіжим оком передивляється склеєні шматки. Це основи відео продакшену.

          Ще раз скажу, що в цьому блозі я виклав свою суб’єктивну думки про фільм. Якщо у вас є бажання то пишіть власні думки про фільми, які бачите. Сайт Pingvin.pro відкритий для людей з власною думкою.

          • aservo

            До чого тут – вимикаєш ти мозок чи ні. От реально в фільмі немає нічого щоб тобі сподобалось? Думка є думка, я ніде не писав, що вона хибка, просто для людини яка не знає тебе та твого світо-сприйняття – ця стаття виглядає як снігова куля яка котиться і котиться, але не зі снігу а з … Я ще раз кажу тут лиш пасивна агресія, а люди зазвичай пасивну агресію сприймають на свій рахунок. І так, вибач просто я звик бачити в статях, як позитивну та негативну сторону, а тут просто жирний мінус та ще й хлюпає. Повторюсь я не кажу, що твоя думка хибна, просто саме сприйняття статі от і все.

          • Дякую за такий коментар. Насправді мене так взбісив цей фільм, що побачити в ньому щось гарне мені так і не вдалося. На майбутнє я обов’язково скористаюсь вашою порадою і знайди в фільми хоч щось добре.

    • Оля Панович

      нахіба ти це написав?

      • aservo

        а де смайлик?

  • Taras Trotsyuk

    І Ви не в той кінотеатр ходили) в аймаксі й в будній день майже повні зали

    • Я пам’ятаю як минулої зими в кінотеатрі Проспект, що знаходитсья на лівому березі, не було жодного вільного місьця протягом цілого тижня. Навіть квитки на сеанси в 11 годині ночі і ті були викуплені майже до останньої. Аймакс сам по собі завантажений бо він єдиний Аймакс у Києві.

  • Max Gontar

    “От нахіба” – так Азіров охарактеризував би автора, якби любив StarWars так як люблю я. Визнаю, я – не з тих фанатів, що знають всіх і все про світ Зоряних Війн Лукаса. Але я справді люблю цей “серіал”, переглянув не раз і не два усі Епізоди. От минулорічне сайд-сторі було справді не дуже цікавим. Але Бунтар 1 – це реально красивий фільм що заповнює прогалини між Третім та Четвертим Епізодами!

    • Він красивий – я згоден. Але тільки як картинка-плакат, під якими… стіна. Тверда, тупа стіна. Він заполонив прогалину? Ну тоді між 6-им і 7-им епізодом пройшло не 30 років, а напевно декілька століть, сценаристам доведеться спілкуватися з божевільними, щоб останні в потоках марення дали їм хоч якусь відповідь на повну бездіяльність Альянсу і Повтсанців після знищення Зірки смерті.

      • Max Gontar

        Думаю – це не стільки проблема скільки можливість назнімати ще 🙂 на радість одночасно гаманцю Лукаса та таким поміркованим фанатам як я 🙂

        • Можливостей для сюжетних маневрів завжди було багато. Це ж блін власний видуманий світ. Але автори вирішили замість вигадування якоїсь нової зброї, піти старим второваним шляхом. Зробили зірку смерті, тільки в більших розмірах. Курво, Планета смерті яку ніхто не помічав.

  • Taras Trotsyuk

    Про технічну відсталість. Автор інші фільми зв бачив?) Це ретро футуризм кінця 70-х початку 80х. Тоді не знали про мобільний зв’язок, меснеджери і все таке. Дуже добре що автори не відходиди від концепції попередніх фільмів в цьому питанні. Це ж не стар трек!

    • Тобто на стоврення зірки смерті (бойової космічної станції, завбільшки з невеликий планетоїд, і здатної руйнувати планети) у них вистачає клепки, а от щоб датчки руху розмістити по периметру бази – ні. Не хочу вас ображати, але здається це не ретро футуризм, а ідіотизм. А слово ретро футуризм було придумане самими сценаристами і творцями всесвіту, щоб хоч якось виправдовувати гаргантюєвські прогалини в сценарії.

      • Хочу почитати твої відгуки на фільми 007, цікаво, скільки там буде негативних емоцій.

        • Остання картина про 007 це просто жах. Чого вартий лише стілець для допитів в який саджають Бонда наприкінці фільму, прив’язавши його руки до бильця, а потім (незрозуміло навіщо!?!?) ще й відводять його руки, прикручені до бильця, назад. Після чого у нього з’явилася можливість дістатися свого надкрутого годинника і врятуватися. Зрозуміло, що надкрутий розмний годинник який Бонд украв у К’ю треба було показати в дії, але ж не так по ідіотські. Вони просто створили максимально ідіотські умови, лишень застосувати останній козир Бонда який був показаний на початку. Як відомо палиця, що була показана в першому акті, обов’язково вистрілити в другому.

          • Добре, (дістає наступну картку тесту Роршаха) а що ви скажете про цей фільм? https://uploads.disquscdn.com/images/1b868ce25518192dcf1b2641b73ccf28fc5cdf00d467e8233c981fe6348730b3.jpg

          • Дякую, за перевірку. Але мені б більше хотілося і від тебе почути якусь думку або ж про Бунтаря, або ж про 007-ого, ну і на крайняк від Аватару.

          • Самий гарний фільм — Командос із Арнольдом Густавовичем. Там режисери не тягнуть кота за хвоста, а із самого початку приступають до головного — мордобиття, що триває аж до фінальних титрів. Все інше — нудотина, вимикаю за 10 хвилин.

          • Коротко і по темі 🙂 Нещодавньо передивлявся того самого Командоса, і знову здивувався як в дитинстві він міг здатися мені таким… нормальним

      • Taras Trotsyuk

        Ви ще про те, що звуку немає в космосі згадайте 😉

  • taykon

    Хотел написать длинный и раскрытый ответ почему “афтар” сего мнения не прав, но понял что напишу , как мне тебя жаль Максим. Ты не смотришь фильм, а ищешь недостатки и от этого сей опус выглядит только глупее.Фильм шикарен.

    • Я принимаю художественные допущения, но смотреть кино и не думать не правильно.

  • Ярослав Чижов

    Я пока не ходил…но читаю каменты…все разделились на 2 лагеря – противники и фанаты…хз…схожу посмотрю

    • Точнее будет сказать, что тут собрались два лагеря: противники статьи Макса и фанаты звездных войн 🙂 Как понимаешь по названию, я не советую идти на этот фильм.

    • Taras Trotsyuk

      Ходіть і краще в аймакс)

  • Helmut Schmidt

    Яку дурість я тільки що прочитав… Не очікував, чесно кажучи.

    ” І прямо перед тим як штурмовики натисли на курок своїх бластерів, сам
    Гален Ерсо вирішує патякнути, що то він злив повстанцям схеми. Це попри
    те, що він в декількох сценах перед цим зі сльозами на очах казав, що
    він вже 16 років грає роль антагоніста. І попри це визнання, його
    інженерів-помічників все одно розстрілюють. Ну і нахіба ти 16 років був
    справжнім шпигуном, а тут на тобі, увімкнув маленьку дівчинку.”

    Людина зламалась? Чи такого не буває? Та і якщо він 16 років вдавав з себе завзятого імперського інженера, то це автоматично не означає, що перед ним регулярно розстрілювали його колег, серед яких, напевно, є й справжні друзі.

    “За словами головного інженера Зірки смерті (того ж Галена Ерсо), «він
    заклав всередину неї ваду. Вона криється в реакторі, тож якщо по ньому
    сильно жахнути, то вся зірка розлетиться на друзки.» Класна ідея, кеп! У
    нас під час катастрофи на Чорнобильській АЕС все було так само. Цікаво,
    а хтось тим обдарованим на голову сценаристам показував побудову…
    простої машини з двигуном внутрішнього згоряння. Якщо в ньому злітає
    ремінь ГРМ, то одразу клине клапана в двигуні, і машина завмирає, аж до
    перебирання двигуна. ”

    ЧАЕС від вибуху не рознесло на друзки – 4й реактор досі стоїть, хоч він і не в кращому стані. А зірку смерті по ланцюговій реакції розносить ВСЮ. Плюс реактор треба якось пошкодити, і, щоб це можливо було зробити, в конструкцію свідомо доданий дефект – потрапляння в маленький отвір веде снаряд прямо в вибухонебезпечний реактор, що знаходиться мало не в центрі станції.

    “До речі, до секретів у цієї картини дуже специфічне відношення. Всі,
    персонажі фільму, в тому числі повстанці, знають про СЕКРЕТНУ планету
    Скарф, на якій зберігаються секретні архіви Імперії. Таке відчуття ніби
    перед зберіганням кожної секретної інформації, її розсилають усім
    знайомим і не тільки”

    Проти Імперії постійно працює дуже велике і добре організоване повстання, тож деякі секрети перестають бути секретними. Не бачу тут нелогічностей.

    “Цікаво буде також згадати технічну відсталість всього кіновсесвіту ЗВ,
    де вистачає клепки змайструвати робота зі штучним інтелектом, але при
    цьому інформації з інших роботів він може дістати тільки після дротового
    підключення до них і гри у «п’ятнашки» у них в голові. Ба більше, люди,
    які мають снайперські гвинтівки з цифровим прицілом дальністю у
    декілька кілометрів, досі не мають камер відеоспостереження, або
    принаймні датчиків руху, щоб всілякі там повстанці не бігали лісом, де у
    вас зберігаються «Убер-секретні» документи, про які знають всі
    повстанці.”

    Це стилістика олдскульної фантастики, для якої підключення через дроти є досить нормальним явищем.

    Щодо відеокамер. Тобто, автор вважає базу недостатньо захищеною, і не помітив, що імперія покрила весь Скариф енергетичним щитом?

    “Орсон Кренік після відкриття великої таємниці, що один з його
    підлеглих, інженерів зірки смерті – зрадник, вирішує злітати до Дарта
    Вейдера за порадою «Чи знайти і вбити йому зрадника? Чи все ж таки
    спустити цю справу на гальмах?». Тут знову згадується технічна
    відсталість всесвіту ЗВ, адже просто подзвонити Дарту Вейдеру було
    важко.”

    Я знаю, в це важко повірити, але в сучасному світі, в якому є телефони, начальники різних рівнів їздять один до одного на зустрічі, щоб вирішити важливі, і не дуже, питання. А інколи навіть літають через пів планети, щоб побачитись особисто. От дурні, еге ж? Також у Орсона Креніка був конфлікт з Вілгуффом Таркіном, тож причин для особистої зустрічі з Вейдером більш ніж достатньо.

    “Нам показали як Вейдер виліз із задимленої ванни щоб зустрітися з
    Орсоном. Емм… ну взагалі-то, це дуже інтимна справа приймати ванну.
    Можливо цим кадром нам хотіли показати, що Дарт також людина, і йому не
    чуже ніщо людське.”

    Це не ванна – це лікувальна колба, в схожій лікувався Люк після пригоди на Хоті. Особисто мені ця сцена дуже сподобалась, нам вкотре дали можливість зазирнути за обладунок, і побачити, що за загрозливою маскою живе звичайна людина зі значними вадами здоров’я.

    “Хоча тут також можна звинуватити технічну відсталість, адже праски
    навіть найсильнішим джедаям і тім дістаються у спадок, разом з
    мідіхлоріанами. Це і досі залишаться загадкою? Тут же згадався ще один
    косяк фільму. Скажіть, який бюджет потрібен фільму (у цього 200
    мільйонів доларів) щоб всі елементи в кадрі виглядали справжніми, а
    столи і великі комп’ютерні установки, за якими працюють імперські
    менеджери, не коливалися, наче бутафорські й не коливалися від поривів
    вітру людей що ходять навколо?”

    Можливо, що і були технічні огріхи, проте ані я, ані жоден з моїх 5 знайомих, що ходили на фільм, і не являються фанатами, їх не помітили. Плюс, частина декорацій зроблена в стилі IV епізоду і, само собою, не виглядають сучасно, проте прекрасно вписуються в кіновсесвіт ЗВ. Схоже, що автор просто присікується.

    “А про що цей фільм?”

    Про війну? Про відданість ідеалам? Не знаю, як цього можна було не побачити.

    “Це ж яким сліпим треба було бути щоб пропустити створення, на
    хвилиночку, ПЛАНЕТИ СМЕРТІ, коли ви і самі добре знаєте як важко
    боротися навіть проти зірки смерті.”

    В галактиці можна сховати будь що – розміри дозволяють. А можливо, повстанці й знали, що там є база, але не знали про зброю масового знищення. А може і знали, але не розуміли масштабів.
    Знову автор присікується.

    Надіюсь, автор умисне написав різко негативний відгук, щоб зібрати хайпу.

    • Дякую за такий докладний коментар. Чесно кажучи він сам заслуговує на окремий блог. Все написане вище є моєю суб’єктивною думкою, хоча зрозуміло під час написання я очікував на хайп навколо цього блогу.

  • Ігор Коноваленко

    Може, автор просто трохи став доросліший, і не помітив зміну своїх уподобань? Казки стали не такі привабливі 🙂

    • Можливо, хоча також можливо нас з кожним роком годують все менш реалістичною, з купою нелогічностей і сюжетних дір маєчнею… і зараз я кажу не про ЗВ, а загалом про сінематограф?