30 Сер, 2016

“Козаки” – історія легендарної серії

Привіт усім любителям, або ж просто поціновувачам легендарної серії відеоігор «Козаки», яка вже стала просто культовою, і коли в Америці вона не набрала неймовірно великої популярності, то Європейські країни, буквально, жили нею в перші ж місяці після релізу.

А ви взагалі знаєте, з чим стикались розробники, студія GSC Game World, чим надихались, з кого брали приклад та взагалі, який шлях пройшла легендарна серія від моменту заснування компанії розробника, до сьогоднішніх днів.

Якщо ні, то це відео саме для вас, адже в ньому ми вам розповімо ВСЕ (насправді, далеко не все), що вам потрібно знати про «Козаків». Отож, вмощуйтесь якомога зручніше!

1995-2000

______________________________________________________________________
Почали своє існування хлопці з GSC ще в далекому 1995-му році, і тоді вони всі були ще молодими ентузіастами, що самі не знали, чим їм слід займатись. Спершу вони локалізували різноманітні ігри на російську мову – прагнули, щоб геймери, котрі не володіють англійською мовою, могли вільно бавитись у найкрутіші ігри того часу доступною їм мовою, а з 1997-го року твердо вирішили зайнятись розробкою відеоігор.

До речі, назва GSC була утворена від ініціалів засновника (Gригорович Sергій Cостянтинович).

Так от, як ми сказали, згодом наші «ентузіасти» вирішили зайнятись розробкою відеоігор, і першим їх творінням стала гра «Warcraft 2000», яка працювала на їх власному рушії, який в свою чергу дозволяв одночасно утримувати на полі бою величезну кількість юнітів, що тоді було чимось, можна сказати, «псевдоновим» для ігрової індустрії.

warcraft_3.0.0
Після цього хлопці з GSC зважились на ще більш ризиковий крок, і вирішили створити свою власну історичну стратегію, якою згодом й стали перші «Козаки». Як заявляли самі розробники, спочатку вони самі толком не знали, що саме хочуть зробити, та й серед їх команди не було крутих програмістів, що вміли робити стратегії, і тоді їх порятунком став Андрій Шпагін, який приєднався до команди й самотужки створив рушій для майбутньої гри.

І десь, приблизно, через рік від твердого старту розробки, «Козаки» вперше були представлені на ігровій виставці «Millia Games». Що цікаво, тоді гра ще не мала офіційної назви. З того моменту навколо забавки нарешті почав звиватись хайп. Ідею навіть прагнули купити інші розробники, а в якості видавців пропонувались майже всі, хто був на те спроможний. Гру в свій час також хотіли були загарбати Microsoft, і все могло б скластись доволі таки печально, якби «майки» не поскупились, й не запропонували пристойну суму грошей.
З часом гра була представлена на ще одній виставці, де її видавцем затвердилась CDV Software Entertainment.

2001-2003

______________________________________________________________________
І ось, в 2001-му році офіційно відбувся реліз відеогри «Козаки: Європейські Війни», що спричинила величезний фурор в європейських країнах та затемнила всі інші, подібні стратегії того часу.

“Козаки” були унікальним проектом, який не був схожим на жодну іншу стратегію, і, схоже, саме завдяки цьому, продукт став настільки популярним. Тут вам чудове поєднання стратегії-будівельника та стратегії-баталії, де вам потрібно добувати ресурси, створювати свою власну армію, покраkazakiщувати базу та розгромити ворога, доки він не зробив цього з вами першим. Гра без сумніву, була чимось дивовижним, новим та проривним, а її графіка навіть зараз виглядає доволі непогано та геть не муляє очі.

Згодом GSC, ледь встигши усвідомити, що саме вони створили, зрозуміли, що фанатам було ой як мало того, що пропонували «Європейські Війни», внаслідок чого вони вирішили випустити ще кілька DLC, які згодом почали вважати окремим іграми(так, це ми про “Останній довід Королів” та “Знову Війну”) та принесли в гру кілька нових ігрових націй, нові кампанії, місії, та головне – «Редактор», де гравці могли без будь яких знань у програмуванні створювати власні, унікальні місії та баталії, 111870-strangerщо стало ще однією неповторною особливістю гри.

Однак, як ми казали раніше, країни Америки «козачки» підкорити не змогли. І тоді, на хвилі успіху, компанія вирішує швиденько розробити новий продукт – забавку «American Conquest», або ж «Завоювання Америки», що хоч і розійшлась по світу доволі таки непоганим тиражем, та все ж не змогла підкорити собі Америку, та й взагалі, гра справляла доволі таки неоднозначні враження.

З виду все виглядає цікаво та інтригуюче. Події розвиваються на території Північної та Південної Америки, в часи від XV, до XVІІІст, де нам пропонують на вибір кілька захоплюючих кампаній, безліч ігрових націй, серед яких чверть – племена індіанців. Тут навіть картинка в рази симпатичніше виглядає, ніж в Козаках, та й реалізму значно більше… але на ділі Завоювання Америки втрачає оту атмосферу, що була в попередній грі, в результаті чого, вам її вистачить, максимум, на місяць, коли в «Козаки» можна гратись навіть роками, без відчуття фіолетовості.

 До речі, дана гра за геймплеєм вже була подібна до «2-гих Козаків», і саме на згодом прокачаній моделі рушія до «Завоювання Америки» була створена наступна стратегічна гра від GSC.

2003-2004

______________________________________________________________________

І став цією грою проект під назвою «Александр», який компанія розробила на замовлення самої Ubisoft Entertainment, яким одного разу конче закортіло стратегічну гру про Александра Македонського, тут то вони й звернулись по-допомогу до українських хлопців, і GSC хоч і не охоче, але погодились розробляти подібний продукт. Забавка була готова до грання всього лиш за 9 місяців, що стало для них абсолютним рекордом по швидкості розробки.

А тепер коротко про гру: події в ній відбуваються за часів Александра Македонського, як було вище сказано, та його войовничої кампанії на Схід(IV століття до н.е.). Гра містить в собі 4 сюжетних кампанії, серед яких найбільша – кампанія за Македонію(цілих 15 місій) та три додаткових: за Персію, Єгипет та Індію. До речі, сюжет гри був побудований на однойменному фільмі, який теж розповідав про похід македонського завойовника.

Втім, “Александр” теж не зміг принести геймерам нічого новітнього й не може похвастатись високими продажами (ну як в Україні, то точно)

2005-2014

______________________________________________________________________

Ну і ось, у 2005-му році GSC випустила гру «Козаки 2», яку згодом перейменували в «Наполеонівські Війни», й дана забавка просто кардинально відрізнялась від всіх попередніх, хіба-що окрім «Александра». Тепер тут інша графіка, кардинально змінений геймплей, геть інша стилістика, інший саундтрек, інша динаміка боїв, інша, інша, та просто геть інша гра, в якої з оригіналом залишилось мало чого спільного, і це, як не дивно, геть не сподобалось фанатам оригінальних “Козаків”, і вони швиденько захейтили нову гру, хоча все було не так вже й погано, адже багато кому забавка таки96e293bf прийшлась до смаку, та й якби вона не була другою частиною козаків, а окремим проектом, то й отримала б значно більше позитивних відгуків. І тут ви такі можете сказати: “Гей, дана гра ж майже один в один з Александром, чому ж тоді так вийшло, що Наполенівські Війни потрапили під шквал негативних відгуків, а попередній проект це все обійшло стороною?”. Відповідь, насправді, неймовірно проста, адже “Александр” був незалежним проектом, від якого ніхто й не очікував подібності до оригінальних Козаків, і якби “Козаки 2” не називались “Козаками 2”, то забавку на батьківщині зустріли б значно тепліше (надіємось, з цим розібрались)

Через певний час до гри ще вийшло доповнення з назвою “Битва за  Європу”, різноманітні патчі, глобальна покрокова кампанія, які лиш додали інтересу та мотивації гратися далі, але для справжнього фаната оригіналу “Козаки 2” стали глибоким розчаруванням.

Згодом, в 2006-му році вийшла ще одна, доволі незвична стратегія від GSC, під назвою “Герої Знищених імперій”, яка хоч і була стратегією, але з козаками нічого спільного не мала, тож детально розповідати про неї нам теж немає сенсу (захочете, погуглите)

Після «Наполеонівських Воєн» та “Героїв Зинищених Імперій” GSC з 2007-го по 2009-й рік займались розробкою S.T.A.L.K.E.R.’у, який свого часу теж спричинив величезний фурор й так само став культовою грою.

А через рік після виходу останнього Сталкеру, була анонсована друга частина, яку, на жаль, згодом закрили, і відтоді про компанію ніхто нічого не чув… до 18 травня 2015-го року, коли GSC Game World, немов, повстали із мертвих та на рівному місці анонсували ремейк першої частини – гру «Козаки 3».

2015-2016

______________________________________________________________________
Після цього усі фанати не тільки оригінальних «Козаків», а й «Сталкера» були готові цілувати ноги всім учасникам компанії, адже якщо в розробці нові Козаки, то можливо, згодом хлопці візьмуться й за наступного Сталкера, й це без сумніву, було просто чудовою новиною.0a596e516d6bb4ceb81940c2a2b4953c

І як було вище сказано, нова гра – це ремейк, або ж перезапуск першої частини, з покращеною графікою, кращим штучним інтелектом, більш реалістичною фізикою, пропрацьованою до дрібниць деталізацією та із усім іншим, чого не вистачало оригіналу. Але найцікавішим з нововведень, мабуть, є те, що розробники тепер дають нам не просто редактор карт, а повноцінний інструмент для модерів, які будуть мати в “редакторі” такі ж можливості, які мали й самі програмісти з GSC (ех.. який же раз я знову вживаю цю абревіатуру) Тобто усе, що ви забажаєте долучити до гри – ви зможете це туди добавити. Хочете, щоб артилерію завжди супроводжували артелеристи, або ж, можливо, бажаєте побачити в грі небезпечних прибульців? Та хоч Тисячолітній Сокол, якір мені в печінку! При потрібних знаннях це все стане реальністю.

Ще з цікавої інформації, скажемо, що в Україні та країнах СНД гра коштуватиме 10-13 $, а її реліз планується на 20 вересня.

______________________________________________________________________

Ну а на цьому ми, мабуть, і закінчимо нашу розповідь. Сподіваємось, ми змогли розповісти вам хоч щось нове про серію, чого ви не знали. Тому, оцінюйте наші старання, коментуйте внизу під відео, поширюйте наші роботи… та не піратьте “Козаки 3” після виходу;)

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

  • Михайло Грицина

    Чекаємо! Ще трішки залишилося потерпіти. 🙂