Головна » Кіно / Огляди Кіно » Огляд соціальної драми «Огорожі» (Fences)

  Доброго дня всім! Останнім часом ресурс pingvin.pro тішить своїх читачів оглядами на популярні блокбастери, як і Голівуд, що невпинно наповнює ними сучасний кіноринок. Сьогодні ж ми спробуємо внести деяке різноманіття у вже сформовану тенденцію: у наше поле зору потрапила соціально-побутова драма «Огорожі».




   На Вікі Ви зможете знайти переклад оригінальної назви фільму “Fences” як «Паркани». Та, на нашу думку, такий варіант не відображає всього смислового навантаження оригінального тайтлу, а оскільки стрічка не потрапила в український кінопрокат, то й офіційного найменування, під яким би фільм транслювався  у вітчизнятих кінотеатрах, немає. Тому, вважаємо доречним застосування перекладу слова “Fences” саме як «Огорожі».

Як і було зазначено вище, стрічка не отримала «зелене світло» для українського кінопрокату, хоча на заході «Огорожі» отримали справжнє визнання серед критиків та глядачів і кінокартина була відзначена серією нагород, серед яких є також «Оскар» та «Золотий Глобус»


Витоки та сюжет

   Розпочнемо наш «розбір польотів» з витоків. В далекому 1983 році світу було вперше продемонстровано п’єсу Огаста Вілсона під назвою «Огорожі», що свого часу стрімко набрала популярність та вже в 1987 автор отримав за неї Пулітцерівську премію. «Огорожі», в свою чергу, є частинкою «Пітсбурзького циклу», що містить в собі схожі за тематикою, та прямо не пов’язані десять п’єс. Отримавши значний успіх на Бродвеї, п’єса й по сьогодні з’являється в театрах як на території США, так і за їх межами.

Сюжет стрічки можна описати буквально в одному реченні. Події розгортаються  в 1950-их, в Пітсбурзі, довкола темношкірої сім’ї Максонів, які, потрапивши в полон соціальних реалій того часу, тонуть в безодні ординарних (і не зовсім) проблем, намагаючись вжитись один з одним.

"Огорожі"

Типове з’ясування стосунків між героями стрічки “Огорожі”

   Загалом, часові рамки охоплюють майже декаду з життя сімейства Максонів, демонструючи ключові моменти їхніх конфліктів.


Головний герой та проблематика

Трой згадує минуле

   Головним героєм фільму виступає Трой Максон, який пройшов нелегкий шлях злетів та падінь, і зараз змушений працювати сміттярем за копійки, щоб забезпечити сім’ю. Перед глядачем Трой постає як впертий, балакучий, працьовитий та розчарований життям чоловік.

   Основні події фільму розгортаються під час будівництва Троєм огорожі довкола власної оселі. Для старшого Максона огорожа має виключно символічне значення: таким чином він зможе стримати смерть за її межею, відводячи собі ще більше часу для забезпечення сім’ї, та ще раз показати самому собі та всьому світу, що в  межах паркану те, на що він витратив своє життя, і це все його. З іншого боку, огорожі – це зовнішнє відображення внутрішніх бар’єрів, які головний герой будує навколо себе, тим самим віддаляючись від рідних, хоч і не помічає цього. Цим він провокує конфлікти, які забивають чергові дошки до конструкції, що в результаті зруйнує все, для чого працює та чим дорожить Трой.

   За вченням Абрагама Маслоу, найвищою ступінню соціальних потреб для людини є її самореалізація як індивіда. Навряд чи головний герой знав, хто такий Маслоу, та він добре знайомий з гірким післясмаком від втрати самого себе, адже живе поруч з привидом власних розбитих мрій та похований амбіцій. На думку Троя, його жертовність для сім’ї – це його обов’язок. Це не те, що він прагне робити, а що повинен і на що приречений. І саме цей внутрішній конфлікт провокує більшість зовнішніх протиріч між всім сімейством.

   Роль була виконана Дензелом Вашингтоном, який давненько вже не появлявся в картинах, гідних його таланту.

   То ж чи варта ця роль Дензела, і чи вартий він її?  Однозначно так! Зі своєю акторською задачею Вашингтон справився, ба більше, це однозначно одна з найкращих його драматичних ролей!


Другорядні герої картини

   На черзі у нас Віола Девіс, яка виконала роль Роуз Максон, дружину головного героя. Роуз постає в очах глядача як зразок вірної та смиренної дружини та матері, що служить для свого чоловіка надійною опорою і хранителем домашнього вогнища. Як і Трой, вона розпрощалась з власними мріями, та, на відміну від головного героя, вона це зробила заради чоловіка.

   Саме Віола Девіс стала винуватцем отримання стрічкою престижних кінопремій. Її акторська гра дуже переконлива, подача експресії є феноменальною і весь спектр емоцій обіграний просто чудесно. Але не обійшлось і без мінусів: мова йде власне про логіку в діях її персонажа. Місцями складно зрозуміти хід її думок, що викликає не співпереживання, а швидше роздратування.

“Яблуко від яблуні…”

   Йован Адепо зіграв молодшого сина в сімействі Максонів – Корі Максона. Як персонаж, він є досить важливим для сюжету, адже є каталізатором для розкриття персонажа його батька. Такий підхід хоч є і чудовим способом подачі характеру головного героя, та не тоді, коли задля цього жертвують одним з ключових осіб в конфлікті. Тобто через це Корі втрачає самобутність як персонаж, і через це глядач вже на середині фільму може перестати співпереживати йому, що є безперечним мінусом.

   Стосовно акторської гри Адепо, то вона не викликає особливого захоплення і тим більше затьмарюється на фоні акторів серйознішого калібру.

   Також хорошою акторською грою відзначився Майкетлі Вільямсон в ролі Габріеля, розумово відсталого брата Троя. Його персонаж, хоч і не живе разом з сімєю Максонів, та гармонійно інтегрується в їх побут, відіграючи не останню роль для розвитку головного сюжету фільму.

   Єдиною загадкою для мене став герой Расела Горнсбі, якому дісталась роль старшого сина  – Лаянса. Справа в тому, що протягом всього фільму я не розумів, що він забув в цьому сімействі? Його вплив на сюжет та героїв просто мізерний.  Гадаю, його сюди перенесли для збереження автентичності тексту  однойменної п’єси.


Адаптація

   Режисером стрічки виступив також Дензел Вашингтон, і дуже складно сказати, що він утримав режисерське крісло під тиском власної п’ятої точки. Справа в тому, що п’єса хоч і актуальна за контекстом і суттю для доброї половини світу, та за атмосферою вона все ще «чисто американська», то ж і не дивно чому, саме на Заході вона отримала найбільшого визнання. Брак деталей бекґраунду псують атмосферу для пересічного іноземного глядача і є однією з основних проблем кіноверсії.

   У фільмі «Огорожі» просто неможливо не відзначити наявну неприродність певних діалогів та монологів головних героїв. Це зумовлено відсутністю адаптації  театрального сценарію. Так, під час показу п’єси на Бродвеї чи в Тернопільскому академічному обласному театрі це б виглядало гармонійно та доречно, але не в кіно. Такий недолік зі сторони творців однозначно чинить негативний вплив на атмосферу і лише чудова акторська гра хоч якось вичерпує воду з дірявого човна.

   Звукова складова. На цьому пункті загострювати значної уваги не варто, адже протягом фільму Ви почуєте лиш декілька композицій, що появляться вчасно та зуміють підкреслити загальну атмосферу всього того, з чим доведеться зіштовхнутись глядачу під час перегляду.


Підсумок до фільму “Огорожі”

      Тож, підсумовуючи, можна прийти до таких висновків. Фільм «Огорожі» – це не просто драма однієї сім’ї. Побудована на основі ординарних сімейних конфліктів, вона стає драмою цілих поколінь та актуальною для багатьох культур та народів в різний час. Разом з тим, історія сімейства Максонів – наглядний приклад тому, як сильно  неоднозначна система соціальних цінностей та догми можуть вплинути на людину та змінити її.

   Так, у фільмі є проблеми з атмосферою, сценарієм та постановкою. Але незважаючи на це, кінокартина «Огорожі» варта перегляду, хоча б тому, що це справді все ще актуально. Звісно, через цілком простий та логічний фінал, легку подачу основного сюжету та місцями незрозумілу поведінку головних героїв, складно сказати, що фільм здатен змінити глядача, та залишити приємний післясмак, подарувавши кількадесят хвилин роздумів – так, цілком можливо!

Наш вердикт картині 7.4/10.

 

Якщо Ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.
Поділитися:
Правила коментування

Вітаємо Вас на сайті Pingvin Pro. Ми докладаємо всіх зусиль, аби переконатися, що коментарі наших статей вільні від тролінгу, спаму та образ. Саме тому, на нашому сайті включена премодерація коментарів. Будь ласка, ознайомтеся з кількома правилами коментування.

  1. Перш за все, коментування відбувається через сторонній сервіс Disqus. Модератори сайту не несуть відповідальність за дії сервісу.
  2. На сайті ввімкнена премодерація. Тому ваш коментар може з’явитися не одразу. Нам теж інколи треба спати.
  3. Будьте ввічливими – ми не заохочуємо на сайті грубість та образи. Пам’ятайте, що слова мають вплив на людей! Саме тому, модератори сайту залишають за собою право не публікувати той чи інший коментар.
  4. Будь-які образи, відкриті чи завуальовані, у бік команди сайту, конкретного автора чи інших коментаторів, одразу видаляються. Агресивний коментатор може бути забанений без попереджень і пояснень з боку адміністрації сайту.
  5. Якщо вас забанили – на це були причини. Ми не пояснюємо причин ані тут, ані через інші канали зв’язку з редакторами сайту.
  6. Коментарі, які містять посилання на сторонні сайти чи ресурси можуть бути видалені без попереджень. Ми не рекламний майданчик для інших ресурсів.
  7. Якщо Ви виявили коментар, який порушує правила нашого сайту, обов’язково позначте його як спам – модератори цінують Вашу підтримку.

Підтримати сайт

Buy Me a Coffee

Схожі новини

Новини

На Apple TV виявили пропагандистський російський фільм «Ополченочка»

В Україні стримінговий сервіс Apple TV користується не дуже великою популярністю, зокрема через відсутність української локалізації в оригінальних серіалах Apple. Та присутність пропагандистського фільму «Ополченочка» в Україні таки помітили. Попри те, що це кіно лайно доступне лише в низці країн, у багатьох інтернет-користувачів сам факт наявності на платформі Apple подібного контенту викликає обурення. Деталі розказало видання […]


Новини

Apple подала до суду на українського режисера Василя Москаленка через фільм «Apple-Man»

Стало відомо, що компанія Apple робить перерву у боротьбі з державними регулювальними органами та бореться зі змінами у політиці App Store за рішенням суду, щоб подати власний позов проти українського кінорежисера Василя Москаленка, який написав сценарій та, за підтримки Kickstarter, зняв комедійний бойовик «Apple-Man» (Людина-Яблуко). Підписуйтесь на наш Telegram-канал «Apple-Man» – комедійний бойовик, присвячений відомим […]


Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: