Site icon Pingvin.Pro

Offworld Trading Company – огляд економічної RTS іграшки

«Очікуємо енергетичну кризу!» ($3000 за повідомлення)

Ви любите ігри про космос? Я – не дуже! Тому мені легше зробити умовно неупереджений огляд на цю гру!




Offworld Trading Company привернула мою увагу ще коли була в Early Access на Steam. Я чи не одразу додав її у список бажань, проте боявся, що гра стане провальною. На жаль, я тільки пізніше дізнався, що Сорен Джонсон (Soren Johnson), один головних дизайнерів відомої Civilization IV, був ключовим в команді розробників Offworld Trading Company в Mohawk Games, і саме він розробив концепцію гри, (тобто попіклувався, щоб гра вийшла така як треба!).

Тож, про гру. Що це таке? За жанром і за присмаком? За жанром це RTS, стратегія в реальному часі, з керованою паузою для режиму одного гравця. Але вона не схожа на улюблені нам Warcraft, Age of Empires та навіть космічний Starcraft. Вона – інша. Річ у тім, що це економічна стратегія. Але не спішіть закривати статтю, якщо вам не подобаються повільні та дріб’язкові Tycoon-ігри, типу Tropico чи SimCity. Це – справжня RTS, із завзятими та дещо норовливими суперниками, багатьма рівнями складності та фінальними лідер-бордами. Скажу більше – гра розрахована саме на мультиплеєр, хоча зізнаюсь –  сингл в неї непоганий.

Якщо ж розглянути детальніше, це гра про потужні та жадібні корпорації, що мають змогу розгулятись на новій планеті, вільні від багатьох законів різних країн, що обмежують їх бізнес на землі. Скажу одразу – на Марсі капіталізм має те саме обличчя, тим паче, що він вже не ховається за маскою нав’язаних державою моральних принципів.

Основний ресурс в цій грі – гроші. Всі інші ресурси можуть куплятись, чи продаватись в будь-який час на вільному ринку. Маєте надлишок палива? Продайте! Не вистачає скла для нового офісу з кращим видом? Купіть! Дорого? Звиняйте! І думайте що робити, щоб вирішити цю проблему. Пам’ятайте, що на Марс прилетіли не тільки космічні кораблі з екіпажом. Переселенці з Землі також привезли з собою цілу купу моральних принципів про добросовісну конкуренцію, але вас ніхто не змушує їм слідувати. Ніхто! Тож, продаючи паливо, підрахувавши, що вам не вистачить і на половину скла, не забудьте, що в вашому арсеналі чимало методів вирішення цієї проблеми. Хочете грати чисто? Займіться виробництвом скла, та використайте паливо в цій справі. Хочете зробити все швидше і ефективніше – найміть хакерів, які розповсюдять на Марсі повідомлення про скору Енергетичну Кризу і продавайте паливо вдвічі-втричі дорожче! Або, якщо боїтесь, що вигадано. Кризою скористується ваш конкурент, щоб збагатитись, крахе хакніть його заводи по виробництву пального, але в такому разі маєте гарантовано очікувати помсту! Світ дикого капіталізму – він такий!

Грати в Offworld Trading Company можна по-різному. У мене, наприклад, вдається майже цілком «виїхати» на оптимізації виробництва. А щоб виграти, я просто купую усіх суперниців по черзі. Купую без «лапок», бо купую в реальному сенсі. Річ у тім, що чи не ключову роль в цій грі мають ціни на акції гравців. Тож, якщо гратимете брудно – можете забути про розвиток виробничих потужностей, і ваші акції куплять за безцінь, але якщо будете супердобросовісним, можна впустити ряд «смачненьких» можливостей, тож і я не цураюся маніпулювати ринком для збуту надлишків своїх запасів.

Варто зазначити, що гра досить специфічна. Мені вона дуже подобається, і важкою не здалась. Але в Steam Community деякі люди жаліються, що гра – неймовірно складна. Їм усім я порадив пройти усі 5 тренувальних рівнів (хоча, для початку, вистачить і трьох). Гра розрахована на швидкі та безжалісні матчі по 20-40 хвилин. Тут навіть торгувати з суперниками можна лише через вільний ринок, тож якщо у вас не вистачає ресурсу, якого багато у суперника, то скоріш за все ви зможете його недорого купити, і битися вам вже доведеться за ресурс по якому і правда криза (до речі, це сильний удар в бік тої самої «Цивілізації», де боти за потрібний вам ресурс просили чи не півцарства).

В результаті, за рахунок реалізації симуляції вільного ринку гра майже автоматично себе балансує, буде здаватися вам цікавою, незалежно від стилю гри, підкидаючи нові ідеї та труднощі. Але для почтаку, вам потрібно з’ясувати, чи любите ви цю гру, а саме, чи принесе вам задоволення перемога в ній. Як я вже писав вище – вона дійсна досить специфічна, і хоча для мене війна корпорацій за принципами не сильно відрізняється від війни юнітами у тій самій Starcraft, можливо гравцям з більш традиційною уявою знадобиться більше часу на адаптацію в нових агресивно-економічних умовах.

Тож, якщо ви зі мною, то мерщій підготуйте своє резюме на посаду СЕО міжпланетної торгівельної корпорації. Якщо ви ще не визначились – раджу прочитати цю брошуру ще раз 😉