Site icon Pingvin.Pro

Rise of the Tomb Raider: враження від гри

ігри про Лару Крофт

«Ох і часу минуло з моменту запуску Rise of the Tomb Raider!» – сказав би запеклий консольник, який вже пройшов цю гру ще три роки тому. Це все так, оскільки ця гра тільки зараз дійшла до мене. І гадаю, що я не один, хто пропустив цей шедевр і наздолужує втрачене на своєму MacBook завдяки Feral Interactive. Тільки от, чому цього разу мова піде про Rise of the Tomb Raider? А річ у тім, що навіть прочитавши цю статтю про мої враження від гри, не усі до кінця зрозуміють, чому вам слід пройти її, якщо ви ще не зробили цього. Адже Rise of the Tomb Raider можна вважати одним з найкращих шедеврів ігрової індустрії від студії Crystal Dynamics!




Rise of the Tomb Raider: системні параметри

ОС macOS 10.13.4 Ubuntu 17.10
ПРОЦЕСОР Intel Core i5 (2.3 ҐГц) Intel Core i3-4130T (2.90 ҐГц)
Intel Core i7-3770K (3.50 ҐГц)
ГРАФІКА Nvidia 680MX (2 Гб);
Intel Iris 540 (1.5 Гб);
AMD Radeon R9 M290 (2 Гб)
Nvidia 680MX;
AMD GCN 3;
Nvidia 980 Ti (6 Гб)
ОЗП 8 Гб 8 Гб
ПЗП 27 Гб 28 Гб
АКСЕСУАРИ клавіатура / ґеймпад клавіатура / ґеймпад
ІНШЕ Apple MacBook Pro 13” 2016 або новіша версія;
Apple MacBook Pro 15” 2012 (2.3 ҐГц) або новіша версія;
Apple iMac 21.5” 2017 або новіша версія;
Apple iMac 27” 2013 (модель із відеокартою Nvidia GT755M офіційно не підтримується);
Apple Mac Pro 2013
потрібна підтримка Vulkan;
відеокарти від Nvidia потребують драйверів версії 396.18 або новіших (якщо потрібно оновити драйвери, рекомендують використовувати Padoka Stable PPA);
відеокарти від AMD потребують Mesa та драйверів версії 17.3.5 або новіших (якщо потрібно оновити драйвери, рекомендують використовувати Padoka Stable PPA):
1) відеокарти Vega протребують Mesa 18.0 або новішу версію
2) відеокарти AMD GCN 1-го та 2-го покоління не підтримуються;
відеокарти Intel не підтримуються;
необхідний процесор з підтримкою SSE2

В моєму випадку, я проходив гру на Apple MacBook Pro 13” (2017) із 8 Гб ОЗП та 128 Гб ПЗП та з ґеймпадом Logitech F710. Гра на диску зайняла ≈ 27 Гб пам’яті. Тест проходив на низьких/середніх налаштуваннях графіки з роздільною здатністю HD. Гальмувань під час гри не було.

Steam

ДАТИ
ВИПУСКУ
Xbox 360, Xbox One 10 листопада 2015 р
Windows 28 січня 2016 р
PlayStation 4 11 жовтня 2016 р
macOS 12 квітня 2018 р
Linux 19 квітня 2018 р

Про гру

Rise of the Tomb Raider – це продовження серії ігор про Лару Крофт, розкрадачку гробниць, перезапуск якої відбувся ще у 2013 році коли вийшла гра Tomb Raider. Наразі, цю частину я ще не проходив, оскільки не знав, чи вона мені може сподобатися. Тому я вирішив спершу взятися за останню серію гри, яка доступна зараз для macOS. У своєму виборі я не помилився, оскільки навіть перші хвилини ґеймлпею дають зрозуміти, що це крута гра, в якій міститься багато позитивних та емоційних моментів завдяки майже постійній динаміці у супроводі правильних звукових та музичних елементів, що дають можливість повністю зануритися в колорит гри.

Лара Крофт відправляється в Сибір разом зі своїм помічником та другом Йоною Маява на пошуки загубленого міста Кітеж-град, який за легендами розташований під Нижнім Новгородом. Чесно кажучи, я би не радив вникати в логіку цієї частини сюжету про розташування міст, оскільки її там просто нема. Якщо коротко, то задумайтесь, де Сибір, а де Нижній Новгород? Ось якось так…  Навіть попри це, гра змушує захоплюватися класною графікою, дикою та реалістичною природою, музикою та звуками, які дають можливість повністю зануритися в гру.

За сценарієм, князь Юрій Всеволодович побудував місто Кітеж-град на березі озера Світлояр в межиріччі притоки річки Волги. І коли на місто напали монголи на чолі хана Батия, мешканці почали не боротися з ними, а молитися, що призвело до того, що земля почала трястися, і місто впало під воду прямо перед очима монгольської армії. Судячи з легенди, місто не потонуло під водою, а просто опинилося під льодовиком, де якраз і є «Божественне джерело», яке шукає Лара Крофт.

На дорозі Лари стає містична організація «Трійця», яка переслідує її ще з моменту, коли вона покидала японське місто Яматай (Tomb Raider 2013). Ця організація робить усе для того, щоб знищити як саму Лару, так і її союзників, які також захищають свою землю від небезпеки, що принесла з собою «Трійця».

Ґеймлей Rise of the Tomb Raider

Весь час Лара воюватиме з членами ордену, агентами таємної організації і різними тваринами, в тому числі з ведмедями та вовками. Полюванню в грі відведена особлива роль. Деякі тварини активні тільки в певний час доби, інші з настанням сніжної бурі ховаються в нори. На ігровий процес також впливають туман і мряка, які погіршують видимість як головної героїні, так і її противників.

Одна з головних особливостей гри є у тому, що впродовж ігрового процесу, починаючи від самого початку, Ларі Крофт потрібно самій збирати елементи зброї з різних частин та покращувати їх, робити потужнішими та кращими для двобоїв. Також вона може створювати стріли з різними властивостями, лазити по деревах, плавати під водою, використовувати трави для лікування чи робити отруйні стріли. Для створення спорядження Лара збирає рослини, мінерали, метали, тканини і шкіру з тварин. Вона вміє робити цілющі суміші, пастки, коктейлі Молотова, мотузки з гаками та різні моделі луків. Окрім того, потрібно буде також покращувати якості самої героїні. В залежності від пройденого процесу гри, гравець отримуватиме бали, які обмінюватиме на певні навички, наприклад лазання по спеціальним стрілам.

Бойова система базується на тактиці і дещо подібна на стелс-екшн. Для спрощення сутичок з ворогами героїні необхідно використовувати маневри, які відволікають. Попри велику кількість противників, Лара також має іншого ворога – природу. Гравцеві слід побоюватися лавин, пасток чи сніжних буревіїв. Навіть попри це, найбільше мені сподобалось відображення ігрового процесу, в якому є дуже багато разючого екшену. Наприклад, один із цікавих моментів – стрілянина з катапульт у Кітеж-граді або втеча від безсмертних.

Головоломок в грі багато, а їхня складність залежить від ситуації та від пройденої гри. Чим ближче до фіналу, тим складніші головоломки. Коли йде мова про головоломки в Tomb Raider, то це мова про загублені гробниці, які потрібно ще знайти. В більшості гробниць необхідно зробити кілька дій, які призведуть до результату. Вам постійно треба буде взаємодіяти з різними елементами системи, а подекуди взаємодіяти на швидкість.

Висновок

Якщо говорити про Rise of the Tomb Raider, то в мене виникало питання, чому ця гра називається Tomb Raider – Розкрадачка гробниць? Річ у тім, що гробниці в цій грі не є важливим фактором. Та й навіть без них гру можна легко пройти. Хоча, я би цього радив не робити, адже елементи гри в гробницях є все ж таки одними з найцікавіших факторів. Щоб дістатися певного місця, потрібно щось зробити, тільки от що? І в цьому є вся суть головоломки, яка просто затягує в себе. Просто хочеться її вирішити. Однак якщо говорити по ділу, для мене такі головоломки були просто приємним бонусом. А найважливіше, чим мені сподобалася ця гра – є пригодницький та динамічний екшн заради якого вона заслуговує на похвалу.