Site icon Pingvin.Pro

3D-моделювання Середземномор’я

Розробкою технологій автоматичної обробки текстів займається порівняно нова галузь знань – цифрові гуманітарні науки (digital humanities). Наприклад, вона передбачає візуалізацію літературних творів. Раніше американські літературознавці на основі комп’ютерного аналізу англійських романів XVIII-XIX століть склали карту емоційного сприйняття міста Лондона. Їх британські колеги також поєднували машинне навчання з геоінформаційними системами (ГІС). Це дозволило простежити зв’язок маршрутів, якими в XVIII столітті англійці пересувалися по Озерному краю, з суб’єктивною оцінкою місцевості.




Також існують алгоритми візуалізації текстових описів. Прикладом тому може служити проект WordsEye, який розрахований на тривимірне моделювання словесних описів. Програма Ланкастерського університету ставить собі за мету створення програмного забезпечення для автоматичного вилучення геолокаційних міток з тексту і побудови на їх основі 3D-зображень. За словами вчених, ключова трудність завдання полягає в реалістичній реконструкції вигаданих територій. Дослідницька Рада з мистецтва і гуманітарних наук (AHRC) Великобританії виділила на реалізацію задуму 914 тисяч фунтів стерлінгів. Завершити роботу планується протягом трьох років.

3D-моделювання

Згідно з графіком, в перший рік автори мають намір обробити масив текстів. На цьому етапі комп’ютерний алгоритм буде тренуватися вилученням описових елементів, потрібних для візуалізації, і конвертувати їх у формат XML. Протягом другого року роботи система буде навчатись стискати тексти до XML-опису окремих територій і складати візуальний довідник ландшафтів за допомогою технологій 3D-моделювання. В останній рік програма освоїть візуальне відтворення певних сцен – для цього буде задіяно програмне забезпечення для ігрового рушія. Інші технічні подробиці проекту не розкриваються.

Результатом програми, як повідомляється в прес-релізі, стане сайт з великою базою карт. Зокрема, до неї увійдуть моделі Середземномор’я з “легендаріума” Джона Толкіна і графства Барсетшір з «Барсетширских хронік» Ентоні Троллопа. Очікується, що технологія може надати істотний внесок в освіту. При цьому вчені не розраховують представити альтернативу традиційним книгам – тривимірні проекції виступлять в якості доповнення до текстових описів, що допомагає візуалізації. Крім моделювання алгоритми розпізнавання застосовуються і для інших завдань. Так, в 2016 році канадські програмісти показали систему, яка дозволяє шукати відповіді в незнайомих текстах.