Site icon Pingvin.Pro

Кіберспорт: 7 фактів про те, що це не «просто іграшки»

кіберспорт

Поки для консервативної публіки Dota 2, League Of Legends і StarCraft — лише «стрілялки й танчики», від яких псується зір і страждає успішність студентів, для всього прогресивного світу — це нова ера великого професійного спорту й мільйонні контракти.




Справжній прорив у кіберспорті стався у 2015 році, коли турніри вразили і розмірами призових, і кількістю вболівальників. Експерти переконані, що у 2016-2017-му розвиток е-спорту лише пришвидшиться, і в найближчому майбутньому він переверне наше уявлення про геймерів. До речі, у США кіберспортивну дисципліну League Of Legends вже на офіційному рівні визнали видом спорту.

Про те, що прогеймінг має великі перспективи, свідчать мінімум сім фактів.

  1. Міжнародні кіберчемпіонати вже збирають стадіони

Commerzbank Arena у Франкфурті-на-Майні, Mercedes-Benz Arena у Берліні, O2 Arena у Лондоні — сьогодні битви прогеймерів проходять на найбільших спортивних площадках світу та збирають по декілька десятків тисяч глядачів. І це лише на стадіоні — онлайн-трансляції вирішальних змагань дивляться мільйони! Наприклад, за фіналом чемпіонату світу з League of Legends у 2015 році спостерігали 36 мільйонів глядачів, а всього ігри цього турніру протягом чотирьох тижнів зібрали аудиторію 334 мільйона людей. Деяким змаганням великого спорту такі цифри навіть не снилися!

 

  1. Призові фонди — сотні тисяч і навіть мільйони доларів

У минулому році на одному з найбільших кіберчемпіонатів світу — The International із Dota 2 — розіграли $18 000 000! Для порівняння: призовий фонд командного чемпіонату світу з фігурного катання у 2015 році склав лише $1 000 000. 11 кращих геймерів сучасності вже стали мільйонерами. При цьому 24-річний американець Пітер ppd Дейгер заробив $2 172 940, а 26-річний Саахіл UNiVeRsE Арора — теж зі Штатів — $2 161 965.

За даними сайту www.esportsearnings.com, у топ-100 найбагатших геймерів світу — п’ять українців: 25-річний Олександр «ХВОСТ» Дашкевич ($651 025), 26-річний Даніл Dendi Ішутін ($650 209), 27-річний Глеб Funn1k Ліпатніков ($401 420), Олександр DkPhobos Кучеря ($359 179) й Ілля Lil Ільюк ($352 487).

  1. Тренування – як у великому спорті

Три-чотири години гри у звичайному режимі та шість-вісім годин під час підготовки до турніру — приблизно стільки часу щодня тривають тренування прогеймерів. Грають як віддалено, так і збираючись на тренувальних базах. Під час зборів обговорюються стратегія і тактика гри, проводяться тімбілдінги та психологічна підготовка.

Цікавий факт: південнокорейські спортсмени, яких вважають кращими з кращих, перед вирішальними іграми займаються по 12-16 годин на добу!

  1. Фанати і команда підтримки — все, як і в будь-якому іншому професійному спорті

Тренер, аналітик, спортивний менеджер, журналісти, відеомейкери і фотографи — робота професійної кіберспортивної команди побудована за тим же принципом, що і робота професійного футбольного чи баскетбольного клубу. Як і в інших видах професійного спорту, у прогеймерів є армія фанатів. Наприклад, українську команду Na`Vi (Natus Vincere — «народжені перемагати» у перекладі з латини), яка входить у топ найсильніших команд планети, підтримують більше 50 мільйонів людей по всьому світу. Такого визнання на міжнародній спортивній арені не має жоден футбольний клуб нашої країни. Ось вам ще один привід пишатися Україною і досягненнями українців!

  1. Трансфери, букмекерські ставки й допінгові скандали

Яак виявляється, допінг-скандали вже докотилися і до кіберспорту: один з учасників американської команди Cloud9 зізнався, що на турнірі One Katowice 2015, організованому ESL, Європейською кіберспортивною лігою, спортсмени приймали стимулятори. Після цієї заяви Ліга прийняла рішення про обов’язковий допінг-контроль на чемпіонатах.

Якщо говорити про трансфери, то сьогодні гравці коштують у середньому $10 000-15 000. Хоча вже зафіксовані й більш вражаючі переходи — деякі топові прогеймери обійшлися командам у мільйон доларів — $500 000 власне трансфер, $500 000 — зарплата прогеймера за два роки.

Немалі гроші крутяться й у сфері кіберспортивних ставок у букмекерів. Однією з перших ставки почала приймати відома компанія Pinnacle Sports — більше 350 000 лише за 2014 рік, що вивело прогеймінг на восьму позицію у рейтингу найпопулярніших видів спорту за версією букмекерів.

  1. Книга рекордів Гіннеса почала фіксувати світові рекорди у кіберспорті

Однією з перших на сторінках Книги рекордів, присвячених кіберспорту, з’явилася Катерина «Mystik» Ганн — найуспішніша дівчина-кіберспортсменка. Виступаючи на професійній сцені дисципліни Halo, за свою кар’єру вона заробила $122 000. До Книги рекордів Гіннеса також потрапив 16-річний пакистанський геймер Самаіл «SumaiL» Хассан, який став наймолодшим мільйонером в історії кіберспорту. Завдяки вдалим виступам на DAC і TI5, він заробив за свою недовгу кар’єру вже $1 639 867.

 

  1. Круті спонсори й перші рекламні контракти

Про те, що у кіберспорту велике майбутнє свідчить і той факт, що ним починають цікавитися відомі міжнародні компанії. І мова вже не про розробників ігор, котрі, звісно, зацікавлені у розвитку е-спорту, але йпро Coca-Cola, American Express, Nissan.

Втім, найбільшу підтримку і учасникам, і організаторам кіберчемпіонатів надають, світові виробники комп’ютерної техніки та ігрових пристроїв. Наприклад, Logitech Г є партнером однієї з найбільших і найбільш впливових кіберспортивних організацій світу – ESL, Європейської кіберспортивної ліги. Logitech G надає новітнє спорядження – мишки, клавіатури і гарнітури, для професійних геймерів, під час проведення турнірів.