Головна » Ігри / Ігрові Огляди » Огляд гри Far Cry 5

В час глобальної інформатизації суспільства та неймовірного розвитку різноманітних комунікаційних засобів, більшість з нас має змогу, сидячи біля комп’ютера, пізнати тонкощі та багатоманіття людської культурної спадщини. Та до цього часу жодне з визначень поняття «культура» не є однозначним та прийнятим в загальний вжиток.  Це пов’язане в першу чергу зі складністю явища в цілому. Та для правильного розуміння контексту слів, що будуть зустрічатись далі, пропонуємо Вам визначення, розроблене Альфредом Кребером та Толкоттом Парносом. Вони визначали, що культура – це передані та створені сутності й моделі цінностей, ідей і інших символічно значимих систем, які є чинниками, що формують людську поведінку, а також продукти такої поведінки.



Абсолютно кожна культурна спадщина народів світу зазнала впливу символічно значимої системи цінностей, відомої нам як релігія. Питання сутності та істинності розуміння цього феномену актуальне й до сьогодні. Нескінченні суперечки  між різноманітними релігійними течіями в XX  та XXI столітті призводять до появи на світ нових віросповідань. Та на жаль, окрім обіцяного спасіння та різних соціальних благ, що пропонують різноманітні релігійні комуни, окремі з них часто причетні до руйнування тисячі сімей та життів. Такі соціально небезпечні релігійні організації заведено називати деструктивними релігійними культами.

Про долю одного з таких, покликана розповісти нова відеогра від Ubisoft. То ж без лишньої гомілетики, до вашої уваги огляд на гру Far Cry 5.

Відеоверсія

Сюжет

Сюжет гри розгортається у вигаданому окрузі Хоуп, що знаходиться в штаті Монтана. Головним антагоністом та причиною всієї дискотеки виступає релігійний фанатик –  Джозеф Сід. Вважаючи себе обранцем господнім, Джозеф створив релігійну організацію “Ворота Едему”, метою якої є спасіння пастви від неминучого кінця людства.

Зрозумівши, що стрілки годинника, які наближають наш світ до гибелі, цокають надто швидко, культ почав озброюватись та ізолюватись, а його методи пропаганди ставали все жорсткішими та все більш ультимативними.

Коли ж до представників офіційної влади штату дійшов тонкий запах локального екстремізму, до лігва сектантів направили кількох представників охорони місцевого порядку для арешту новоявленого пророка. Та як виявилось, арешт лідера культу, на його території, у його ж храмі, та ще й у співвідношенні 5  правоохоронців до кількасот радикально налаштованих фанатиків – не найкраща ідея. То ж вже зовсім скоро Джозеф Сід звільняється від кайданків та оголошує сезон полювання на невірних відкритим. Чинити свій хрестовий похід допомагатимуть його вірні соратники, звані братами і сестрами: Джон, Джейкоб і Фейт, між якими і поділені захоплені території округу Хоуп.

“Ще слово і у підвал”

Донести просту біблійську мораль про те, що «взявши в руки меч – від меча й загинеш»,  і стане основною місією головного героя, символом місцевого руху опору та кровним ворогом всіх індичок району, на псевдо “Помічник” (від посади помічника шерифа).

Перед тим, як перейти до аналізу сюжету та персонажів, віддамо Ubisoft належне, адже в основі їх сетингу лежить досить складна та неоднозначна суспільна проблема, реакцію на яку передбачити не так легко. То ж відсипмо їм трішки поваги від нас за експерименти, але чи закінчились  на цьому інновації серії? Розберімось.

Для правильного розуміння, Far Cry 5 слід сприймати як гру, де основний акцент зміщено саме на ґеймплейну складову. Тому від складних сюжетний перипетій гравця звільняють вже після інтригуючого вступу. Лише Вам вирішувати, чи будете бігати «під мухою», спалюючи запаси місцевого дурману в районі, де керує Фейт. Або можливо, забажаєте змивати гріхи разом з Джоном, чи відправитесь на жнива з Джейкобом. Структурно, сюжетна кампанія у Far Cry 5 поділена на три фактично незалежних акти зі своїми героями та особливостями, завершення яких, незалежно від хронології проходження, підведе до єдиного для всіх гравців роздоріжжя у фіналі гри.

Подібний підхід до подачі сюжету в цілому викликає сумніви. З одного боку, гра надає більше свободи гравцю, даючи можливість обирати спосіб проходження та конкретне вподобане завдання, та з іншого боку такий підхід сильно б’є по цілісності і так тривіальної історії. Ба більше, вищезгадана свобода вибору є частково умовною. Річ у тім, що за виконання завдань, гравець наповнює так звану шкалу визволення регіону, яка в свою чергу поділена на відрізки. Після заповнення одного з таких відрізків головного героя одразу захоплює один з трьох підданих Джозефа, після чого розпочинається сюжетне завдання. Не зважаючи на те, що такі місії покликані рухати основну історію, їх невелика кількість та коротка тривалість на загальному тлі створює враження своєрідних кволих тригерів, які хоча б якось намагаються наблизити гравця до кінця кампанії та підсумувати його дії з визволення регіону.

Персонажі       

Наступним недоліком, який прямо впливає на сприйняття історії гравцем, є персонажі гри. Розпочнемо, звісно ж, з найбільш впізнаваного лиця PR-кампанії Ubisoft – Джозефа Сіда. Його персонаж майстерно втілений канадським актором Ґреґом Брайком. Так, здавалось б харизматичний і колоритний персонаж “Отця” справді здатен підкупити гравця. Але екранного часу, виділеного для головного антагоніста, злочинно мало. Та ж проблема пов’язана з сценарним аспектом розкриття його характеру. Він не видає нічого, що б мало здатність осідати у пам’яті після проходження, а його історія подана надто стисло, то ж не викликає особливих емоцій. Через це, не зважаючи на яку-не-яку мотивацію Джозефа, між протагоністом і антагоністом не з’являється почуття прямого протистояння, що є безумовним мінусом.

Коли розповідаєш друзям про враження від Far Cry 5

Коли розповідаєш друзям про враження від Far Cry 5

Не краща доля спіткала і сім’ю Джозефа. На диво, ці персонажі чіпляють більше, їх історія здається ціліснішою, адже більшість часу, досліджуючи той чи інший район, Ви збиратимете дрібки інформації про кожного з них. Проте, сутність антагоністів другого плану репрезентована  надто однобоко, а місцями в їх поступках взагалі відсутня логіка. Адже лише у Far Cry 5 гравець може з легкістю попасти 9 разів в полон за волею будь-якого з володарів регіону, трьома різними способами, які на 100% працюють. Але коли шкала визволення регіону буде заповнена, кожен з них вирішує, що 100% це ще не гарантія успішності. Тоді, змінюючи тактику,  обов’язково отримує на горіхи від рук протагоніста.

Протягом нелегкого шляху, головному герою будуть зустрічатись ще з десяток яскравих епізодів, пов’язаних з небайдужими громадянами округу Хоуп, що взялись протистояти культу. Так, у них немає цікавого бекґраунду, опис якого вміщував би більше ніж три речення. Але попри це, вони є досить полярними один до одного, і саме сукупність цих полярностей здатна створювати асорті з цікавих ситуацій, що мають позитивний ефект на атмосферу гри. Такий прийом вдало демонструє факт об’єднання людей різного роду та сфери діяльності задля спільної мети.

На черзі головний герой Far Cry 5, точніше його майже повна відсутність, як персонажа. Цього разу, на початку гри, кожному доведеться майструвати свого власного героя. Редактор хоч і скромний, але вперше за історію серії, щоб втамувати голод борців за права ущемлених, в грі можна обрати…. ні, нажаль не трансгендерного бісексуального гелікоптера апачі, мова йде про звичайну жінку, хоча вид від першого лиця безумовно дає простір для фантазії. На жаль, асоціювати себе з протагоністом складно. В нього немає голосу, немає імені, немає ніякої історії та змістовної мотивації. Все що нам відомо, так це те, що головний герой – помічник шерифа. Так, такий підхід можна виправдати тезою про те, що подібні кроки були зроблені для максимальної асоціації гравця з протагоністом. Але саме для цього ігрового світу, з його відверто слабким сюжетом та перевантаженням часто не дуже цікавими персонажами, така концепція лише псує враження від гри.

Ґеймплей

Далі перейдемо до того моменту, де ми нарешті збавимо градус ненависті, адже на черзі ігровий процес.

Ґеймплейно, Far Cry 5 є пригодницькою стрілялкою від першої особи у відкритому світі. Концептуально, головні атрибути серії збережені. Але, як то кажуть, диявол криється в деталях. Розпочати варто з традиційного для серії відкритого світу. Перше помітне покращення – відсутність фірмових вишок. Щодо не менш популярного атрибуту серії – блокпостів, то вони нікуди не ділись і їх значення ніяк не нівелювалось. Так, гра прямо не змушує вводити демократію в місця укріплення ворогів. Але той факт, що гравець може вільно обирати вид діяльності у грі, винагорода за яку – заповнення шкали визволення регіону, так чи інакше приведе його до місць підвищеної концентрації фанатично налаштованих радикалів.

Чотирилапий друг

Розбавити здавалось би вже традиційну для серії Far Cry рутину покликане додавання в гру напарників.  Відтепер складні етапи в грі можна долати разом з вірним товаришем. Як з живим (про що трішки згодом), так і з віртуальним. Кожне знайомство з новим помічником “Помічника”, окрім масового відстрілу поганців на маленькому шматочку локації, вдало поєднане з індивідуальним для кожного міні-завданням. Наприклад, знайомство з ведмедем Чизбургером неможливе без його улюбленої риби, яку гравцю доведеться зловити самостійно. Або ж прикладу пілот Нік Рай не зможе допомагати, якщо Ви не допоможете повернути йому його літак, на якому звісно ж, Вам дадуть політати.

Всього доступно 9 напарників, у кожного з яких є власна спеціалізація. Відтак, вищезгаданий пілот вправно додасть у локальний прогноз погоди невеликі опади свинцю та вибухівки. Для тих же, хто бажає вирішувати конфлікти без лишнього шуму, в якості компаньйонів доступна лучниця  Джес Блек. Для такої стратегії також корисними будуть навички улюбленця публіки – собака Бумер, що помічає ворогів.

Окрім цього, як і зазначалось раніше,  Far Cry 5 можна повністю пройти пліч-о-пліч з реальним другом в кооперативі. Раніше  серія похвалитись таким не могла. Такі нововведення є чудовим протиставленням до слабкого сюжету гри та вищеописаної побудови ігрового процесу, оскільки гравців майже нічого не відволікає від творіння тотального хаосу довкола.

В цілому, поява системи компаньйонів в Far Cry 5 не лише дозволить гравцеві подолати складний етап в грі, але й подарує більше тактичних можливостей для створення креативних методів анігіляції вороженьків.

Традиційним же елементом гри є полювання. Відтепер воно носить більш формальний характер, адже трофеї потрібні лише для виконання конкретного завдання, або ж для обміну на гроші. Але разом з тим, не скажу, що процес став приємнішим, адже не раз зіштовхуєшся з ситуацією, коли попадання в голову лише стимулює віртуальну скотинку до боротьби за життя, а не логічним чином припиняє його.

Щодо засобів ведення нерівної боротьби із загарбниками, то арсенал на перший погляд значний, до Вашої уваги 7 категорій зброї, від найбільш небезпечних лопат і рогаток, до гранатометів. Майже все озброєння підлягає покращенню, у виді збільшеного магазину, глушника, оптики, тощо. Але наявний арсенал потрібно ділити на два, оскільки приблизно  30% від загальної кількості – це стандартна зброя з не дуже модним скіном на неї, і ще 20% стволів відрізняються один від одного головним чином кольором або формою. Окрім цього, для поповнення зброярні були додані мікротранзакції, куди ж без них, Ubisoft? Але на щастя, значної проблеми в придбанні таких екземплярів за ігрову валюту немає.

Ще одним засобом, покликаним спростити життя головному герою є система навичок. Структурно, вона складається з 5 гілок: спеціаліст по виживанню, відступник, вбивця, виживальник та спеціальна гілка для покращення своїх напарників. В цілому, гравцю доступно 50 навичок, опис яких звучить багатообіцяюче, але більшість з них фактично не впливають на ігровий процес. В нагоді, здебільшого, стануть лише ті, які додають здоров’я, розширюють місце в інвентарі, чи відкривають можливість найму двох і більше напарників.

Піднімаючи тему дослідницької частини гри, не можна не звернути увагу на деталі, які з цікавих ракурсів висвітлюють життя рядових американців. До прикладу, бігаючи просторами ігрового всесвіту, гравець зіштовхнеться з воєнізованим рухом виживальників, який є досить популярним в США. Ба більше, каталізатором його популярності стали події прямо, пов’язані з діяльністю деструктивних культів. Окрім цього, діалоги і навіть окремі персонажі кумедно обігрують життя стереотипної американської провінції.  Відтак, блукаючи округом Хоуп, гравець неодноразово почує про почуття американської гордості за їх землю, нелюбов до демократів чи другу поправку. Така деталь лише позитивно впливає на атмосферу в цілому.

Візуальна частина та саундтрек

Краса Монтани

Говорячи про візуальну частину, розпочнемо з того, що Far Cry 5 розроблена на графічному рушії Dunia Engine v2. Старенький Дуня хоч і помітно відстає від передових зразків графічних технологій, що вже наявні на ринку, та все ж планку якості тримати в змозі. До інших тонкощів технічної реалізації проекту можна віднести слабку лицеву анімацію другорядних героїв та твердолобість напарників на фоні ворогів. Тут немає прогресивного штучного інтелекту. Віртуальні опоненти, які намагаються ховатись за укриттям чи підбирати зброю в полеглого соратника виглядають жваво. Шкода, що цього не скажеш про віртуального соратника. Він постійно лізе в найгарячішу точку сутички, помирає, застрягає між дерев чи через раз допомагає піднятись пораненому протагоністу.

А що ще здатне покращити ситуацію, то це  чудовий саундтрек. З ним, нажаль, також не все гаразд. Безумовно, руйнувати ворожі застави на тягачі з кулеметами 50 калібру під легендарний трек від Heart – Barracuda – чудово. Решту впізнаваних треків використані з розумом, але легкий саунд з мотивами кантрі, записаний спеціально для гри, не зачіпляє, то ж і в голові надовго не затримується.

Віддаючи Ubisoft належне за експеримент із сетингом, ми  все-таки не поспішаємо рекомендувати Far Cry 5 усім і кожному. Так, це все ще весела стрілялка на кілька вечорів. Відтак, сміливо стверджуємо, що забавка все ж може і навіть повинна сподобатись, в першу чергу тим, хто знайомий із серією, її закономірностями та канонами, і не вимагає від гри нічого більшого.

Наша оцінка: 6.5/10

Поділитися:

Оцініть чи сподобалась Вам стаття :)

1 зірка2 зірки3 зірки4 зірки5 зірок [Ще немає оцінок]

Новини партнерів

E-mail розсилка Pingvin Pro

Якщо Ви хочете отримувати статті по e-mail, пропонуємо підписатися на нашу електронну розсилку. Просто введіть свій e-mail нижче та натисніть кнопку «Підписатися».

Схожі новини

Новини ІТ

Opera GX: ігровий браузер став доступний для macOS

Із запуском таких ігрових сервісів, як Google Stadia, браузери переходять на повністю новий рівень використання. Адже, завдяки таким сервісам, ігри можуть з легкістю запускатися у браузерах. Саме тому, Opera перейшла на новий рівень і намагається себе подавати, як розробник ігрового браузера. Ще 6 місяців тому компанія представила ігровий браузер Opera GX, який був доступний для […]


Новини ІТ

Apple визначила найкращі ігри та додатки 2019 року

Сьогодні компанія Apple представила кращі програми та ігри в App Store. А також найпотужніші тенденції, які призвели до зростання культури додатків у 2019 році. Додатки допомагають спростити наше життя і проявити творчий потенціал, зв’язати нас з друзями, родиною і навколишнім світом і, звичайно ж, повеселитися. У 2019 додатки залишили свій слід, відображаючи дух часу нашого суспільства […]


Новини партнерів

Улюблене 0
Відкрити сторінку улюбленого Продовжити перегляд