Головна » Ігри / Ігрові Огляди » Огляд гри Horizon Zero Dawn

Потрапивши на полиці крамниць 28 лютого 2017 року, гра «Horizon Zero Dawn» миттєво покорила серця ігрової спільноти, отримавши беззаперечні схвалення від найбільш рейтингових профільних видань у світі. Та чи справді гра варта обійняти першість на почесному п’єдесталі «Гра року 2017»?



Спробують віднайти істину в цьому питанні ваші вірні вартові якісного контенту — команда Pingvin.pro

Концепція гри та сюжетні деталі


Планета Земля — багатостраждальна домівка людства. За час свого існування, витримавши десятки масштабних руйнувань біосфери, вона завжди знаходила в собі сили відродитись.

Така циклічність еволюційних зрушень на шляху до адаптації живих організмів характерна як для біосфери в цілому, так і для людей зокрема.

Формування цивілізаційного підходу в історичних науках дало змогу визначити детермінанти еволюції історії людства та виділити головні етапи існування цивілізації.

За вченням Альфреда Тойнбі, первинною стадією розвитку цивілізації є її генезис. Цивілізація формується або  шляхом соціальної мутації первісного суспільства в більш стійкі суспільні формування, або ж на руїнах культурних надбань цивілізації-попередника.

Незважаючи на полярність таких типів уявлення про походження цивілізації, саме про їхнє поєднання на фоні масштабного тераформування всієї біосфери і розповість творіння Guerrilla games — забавка Horizon Zero Dawn.

Події ексклюзивної екшн-RPG розгортаються в далекому майбутньому, коли людство заново навчається основам первинного буття, об’єднуючись в племена, освоюючи мистецтво  полювання, збиральництва та інших примітивних ремесел.

Сьогодні на вечерю стейк з гайками

Та новий світ не спішить тішити людей поні та веселками. Оскільки біосфера все ще перебуває на стадії формування, а продовольчі запаси предтеч давно вичерпались, то й умови, з якими доведеться миритись залишкам людства, є значно суворішими. Але головна проблема полягає не у відсутності звичного для нас гастрономічного раю, і навіть не в міжплемінних чварах. Навколишній світ диктує людям нові закони. Тепер на руїнах звичного нам світу блукають десятки різноманітних видів небезпечних твариноподібних машин. Зачекайте… Ви гадаєте, що це все? А що, коли я скажу, що древнє зло, яке погубило людство перший раз, пробуджується знову?

Посеред всієї цієї вакханалії народжується і росте головна героїня гри — Елой. Позбавлена материнської любові, будучи вигнанцем свого племені, Елой потрапляє під опіку Раста. Останній, маючи аналогічний соціальний статус, всіляко допомагає дівчинці, передає власні знання про навколишній світ, навчає її основ мистецтва виживання.

Ще з раннього віку допитливу дівчинку турбують питання про її походження та причину вигнання. Саме тому Елой вирішує тренувати себе і в майбутньому, пройшовши ініціацію в плем’я, стати справжнім воїном свого народу та віднайти усі відповіді.

Та посвята у племені — це лише початок великої подорожі останньої надії наших потомків на виживання людського роду.

Схожу зав’язку: про темну конячку, що виявляється обраним і рятує світ,  ми чули вже не один десяток разів. То ж чи здатен сюжет зацікавити гравця? Наша відповідь – «Так!» В процесі розвитку сюжету, гра тісно переплітається з історією двох цивілізацій. Звідси випливає перша особливість Horizon Zero Dawn.

Фундаментом сюжету слугує ігровий лор, тобто  левова частка розкриття особливостей історї полягає в дослідженні світу та пошуку різноманітних текстових записок чи аудіофайлів. Так, протягом сюжетних кат-сцен, різноманітних ґеймплейних ситуацій та діалогів розробники дають вам змогу скласти в голові картинку про події, що відбулись. Тому, навіть без дослідження околиць у пошуках інформаційних крихт, історія виглядає цілісною та захоплюючою. Але ігнорування такого важливого аспекту може сформувати негативне враження про поверхневість реалізації досить оригінального задуму, що лежить в основі гри.

Про переваги та недоліки такого підходу до подачі сюжету можна довго сперечатись, та проблематика самого сценарію полягає в іншому. В Horizon Zero Dawn фактично відсутні цікаві та колоритні персонажі. Їхні характери — шаблони, що формують лише абсолюти перед гравцем, знищуючи драму та змішуючи різноманітну палітру людського характеру.

Незважаючи на те, що головна героїня здатна завоювати прихильність гравця,  її оточення є геть невиразним. Місцями й справді проблискують зачатки цікавої особистості, однак розробники тут же спішать викрасти екранний час у героя,  «підсунувши» нам наступне завдання та іншу історію для дослідження.

Ґеймплейні особливості


Ну що ж, перейдемо до родзинок: мова піде про ґеймплей.

Протягом гри, гравцю доведеться зіштовхнутись не лише з металевими цілями — йому також дадуть  відстріляти кількасот розбійників. Та якщо створена ґеймплейна механіка кривенько функціонує в боях проти людей, то в протистоянні машинам все не так однозначно та набагато цікавіше.

Типові представники місцевої фауни

 Загалом у грі присутні 25 видів робозвірів, які вже зуміли підкорити небо, воду та землю з її надрами. До кожного з них потрібен індивідуальний підхід і знання слабких місць, адже вже після 2-3 ударів роботварюки Елой прохатиме Святого Петра відчинити ворота в рай.

Перш за все необхідно не забувати, що ви — мисливець. А кожен, хто вправно володіє мисливським ремеслом, знає, куди слід цілити для максимально ефективного ураження цілі. І тут розробникам Horizon Zero Dawn й справді варто віддати належне. Побачив маленькі батареї живлення  на спині? Поціль електрострілами, щоб спровокувати коротке замикання. Зіштовхнувся з броньованою Тиранозавроподібною машиною? Відбий листи броні та доберись до вразливих нутрощів поганця. Зіштовхнувся в бою із вельми спритним супротивником?  Не біда! Дістань канатомет і, буквально, вкажи тварюці де її місце на цій грішній землі! І подібний список можливостей здається нескінченним.

Різноманіття зброї в Horizon : Zero Dawn

Оскільки грати нам доведеться в часи повторного становлення людства, то й зброя у нас буде відповідна. Арсенал в Елой невеликий,  та його мультифункціоналість відкриває десятки тактичних можливостей на полі бою.

Традиційним супутником головної героїні є лук, та для гравця доступні й кілька інших ґаджетів. На кшталт рогаток, пристрою для встановлення розтяжок чи вже вище згаданого канатомету.

Окрім систематичного відстрілу робозвірів, симпатична версія Джона Рембо  чудово володіє списом, що послуговує їй надійною опорою проти ворогів у ближньому бою. Спис – зброя багатофункціональна, адже згодиться не лише під час відкритого протистояння, але й допоможе нейтралізувати ворога, який беззастережно крокує до вашої засідки.

Дерево навчиків

Не можна не згадати також про систему навичок у грі. Базується вона на 3-х основних стилях: воїн, мисливець та збиральник. Перший та другий допоможуть вам вміло розправлятись з ворогами, останній же наповнить кишені запасом  лікувальних трав, зменшить час для крафту нових стріл і тому подібне.  Так, складно говорити про те, що дерево вмінь  здатне кардинально міняти ситуацію на полі бою, та все ж, воно може подарувати гравцю кілька корисних можливостей, що лише збагачує варіативність ігрового процесу.

Окрім списа, все спорядження Елой може бути покращено двома шляхами:

1) придбання нового одягу та моделей зброї;

2) прикріплення модифікаторів.

Одяг в грі допоможе вам знизити пошкодження від стихійних атак, покращить вміння до безшумного переміщення чи збільшить точність пострілів. У решті випадків одяг вносить лише візуальне різноманіття для гравця і його характеристики не сильно відображаються на ігровому процесі, тому ми йдемо далі.

        Реалізації дослідницької частини гри сприяє система паркуру. Проте ця функція реалізована досить посередньо, ще й працює у виключних місцях, які виділяються яскраво-жовтим кольором. Крім цього, у розвідці районів, окрім власних емпіричних спостережень, Елой допоможуть традиційні для open-world забавок (а конкретно для вас, Юбісофт) вишки,  які тут чудово реалізовані у виді милих жирафоподібних роботів.

Відкритий світ у Horizon Zero Dawn є величеньким, тож пересування з однієї точки в іншу часто може зайняти у гравця багато часу. Попіклувавшись про ваш таймменеджмент, розробники передбачили систему швидкого пересування через багаття, що розкидані по всій мапі. Але, звісно ж, ніхто не забороняє викрасти одного механічного коника з першого зустрічного табуна роботваринок.

Покликана доповнити ігровий світ та подовжити ґеймплей система так званих котлів. Котли — це своєрідні заводи з виробництва механічних звірят. Після успішного рейду на місцеве виробництво, гравець отримує винагороду у вигляді можливості взяти під контроль своїх робоопонентів, а також кілька корисних модифікацій зброї чи то вбрання Елой.

Одним із негативних ґеймплейних нюансів є система додаткових квестів. Вони дуже подібні між собою, хоч і сприяють  розкриттю лору. Їхній вплив на подальший розвиток ігрового світу мінімальний. На подібний діагноз у Horizon Zero Dawn також страждає вибірковість, що наявна у системі діалогів. Протягом гри складалось стійке враження, що вона взагалі ні на що не впливає. Тож упевнено шуруємо по основній сюжетній лінії і не боїмось міскліків під час сцен балачок у грі.

Та ніщо не вічне… Те ж стосується і наявних у грі механік. Ні, до кінця сюжетної кампанії вони в змозі вас розважати. Та вже після її проходження на довго затримуватися в грі не хочеться. Адже вже за годину-другу гравця може наздогнати відчуття повторюваності, наче гра вже показала себе і вищезгадана безмежна варіативність вже не здається такою. На нашу думку, це пов’язано з надмірною експлуатацією раніше згаданих ґеймплейних смаколиків.

Технічна та адуіовізуальна реалізація 


Далі хотілось би розповісти про технічну складову гри. Тож мотайте на вус. Гра виконана на власному рушії студії Decima, що вже раніше чудово показав себе у попередній грі студії — Killzone: Shadow Fall. Оскільки рученята у голандців ростуть звідки треба, то і питання кривої оптимізації відпадає саме по собі. Жодних тобі просідань FPS чи значних лагів. Сама ж гра відрізняється виключною красою картинки. Неймовірна природа різнобарвного ландшафту, що відображає абсолютно відмінні кліматичні умови буквально змушує видиратися на підвищення, стильно вбивати супротивників та шукати інші можливості, щоб зробити бодай ще одну епічну світлину.

До теми скріншотів: у грі наявний багатий фоторежим, який дозволить гравцю змінити позу героїні у кадрі чи прибрати її звідти взагалі (щоб не затуляла красу місцевої флори і фауни), налаштувати час доби, контрастність тощо. Рекомендовано до гри хоча б в розширенні Full HD.

Результат роботи у фоторежимі гри "Horizon: Zero Dawn"

Результат роботи у фоторежимі гри “Horizon: Zero Dawn”

З мінусів технічної сторони проекту впадає в очі слабке пропрацювання поселень та поселенців. До прикладу, ті ж види тварин, яких можна вполювати за межами поселення, стають безсмертними в самому селищі. Також гра дозволяє буквально стрибати по головах поселенців, адже ніякої реакції навіть на звичайний поштовх від них чекати не слід. Серед інших недоліків слід  виділити слабеньку лицеву анімацію. Та на фоні загальної краси всього дійства, на такі нюанси можна закрити очі.

На останок кілька слів про аудіо  супровід. Саундтрек у грі хороший, місцями чудовий. Він повністю відповідає сетинґу забавки, але дійсно виразних композицій мало. Тим не менш, після проходження, відкопавши підбірку композицій із гри, мимоволі згадуєш десятки хороших моментів забавки, що закарбувались у твоїй пам’яті.

Відеоверіся :

Підсумок 

З огляду на вище сказане, не складно дійти до висновку, що проект вдався. Хоча ґеймплейно Horizon Zero Dawn виглядає здебільшого як компіляція різних вдалих та не зовсім вдалих ігрових механік.  Однак попри інші незначні недоліки, перспективна концепція створеного  всесвіту, чудова графіка і увага до деталей, здатні полонити ґеймера на десятки годин.

Оцінка : 8,5

Поділитися:

Оцініть чи сподобалась Вам стаття :)

1 зірка2 зірки3 зірки4 зірки5 зірок [Ще немає оцінок]

Новини партнерів

E-mail розсилка Pingvin Pro

Якщо Ви хочете отримувати статті по e-mail, пропонуємо підписатися на нашу електронну розсилку. Просто введіть свій e-mail нижче та натисніть кнопку «Підписатися».

Схожі новини

Новини ІТ

Apple визначила найкращі ігри та додатки 2019 року

Сьогодні компанія Apple представила кращі програми та ігри в App Store. А також найпотужніші тенденції, які призвели до зростання культури додатків у 2019 році. Додатки допомагають спростити наше життя і проявити творчий потенціал, зв’язати нас з друзями, родиною і навколишнім світом і, звичайно ж, повеселитися. У 2019 додатки залишили свій слід, відображаючи дух часу нашого суспільства […]


Новини ІТ

Google Play та App Store мають попит завдяки 1% розробників

Ресурс Sensor Tower анонсував останні дані за третій квартал 2019 року. Згідно з даними дослідницької організації, глобальне завантаження додатків у третьому кварталі з магазинів Google Play та App Store склало 29.6 млрд. Цікаво, що на 1% топових розробників додатків припадає 80% завантажень, в той час як на інших видавців – близько 6 млрд завантажень (20%). […]


Новини партнерів

Улюблене 0
Відкрити сторінку улюбленого Продовжити перегляд