Головна » Ігри / Ігрові Огляди » Огляд на DLC до Козаків 3 – Вартові Високогір’їв

Нове міні-доповнення до гри Козаки 3 / Cossacks 3 під назвою Вартові Високогір’їв принесло чимало приємних смаколиків у гру. Тут вам і цілковито нова для серії нація – Шотландія, і повноцінна кампанія про подвиги цих суворих мужів, що жили на півночі Британського півострова, і ще й ШІ-помічник, який стане у пригоді як новачкам, так і професійним гравцям. Першим він завжди підкаже, яку будівлю краще побудувати, або який ресурс пріоритетніше добувати, ну а наступним завжди допоможе керувати селянами, щоб гравці змогли зосередити всю увагу на веденні боїв.



Але що дійсно здивувало, так це те, що доповнення не входитиме в Deluxe-видання гри, більше того, Шотландія ніколи не буде доступною гравцям, у котрих немає Вартових Високогр’їв, як і ШІ-помічник. А ще попри те що дане DLC, власне, розробники називають «міні-доповненням», коштує воно цілих 5$ (Days of Brilliance – 3$, Rise to Glory– 4$).

Чи справді варте доповнення своїх грошей? Спробую допомогти вам знайти відповідь на це запитання.

Кампанія

Нова, шотландська кампанія, дозволяє “очолити шотландські клани в масштабних баталіях і привести горців до блискучих перемог. Від битви при Марстон-Мурі до знаменитого повстання якобітів, вам доведеться вести синів Альби в бій!”

І в дійсності, шотландська кампанія вийшла хорошою, особливо якщо порівнювати з кампаніями із попередніх доповнень. Місії граються більш динамічно, хоч і ті, в котрих основний опір йде на розвиток власної бази, досі працюють за попередньою схемою, тут її трохи модифіковано. Тепер все не буде настільки просто, що можна банально хвилин 15-20 розвиватися, відбиваючи поодинокі атаки ворога, після чого переважаючими військовими силами йти атакою на базу дурного штучного інтелекту. Навіть на легких рівнях складності вам всеодно доведеться значно частіше рухати волохатими дупами своїх шотландців, чому сприяє і сама нація. Тут, подібно до України, потрібно бути неймовірно скупим на своїх воїнів та віддавати якомога менше бійців, особливо, коли у вас є хоча б один «за­мок».

Баталії теж вийшли цікавішими. Тепер від того, як ви розташуєте солдатів на полі бою значно сильніше залежатиме кінцевий результат битви. Наприклад, битву під Марстон-Муром на дуже важкій складності я перегравав біля десяти разів, намагаючись правильно розташувати війська та в потрібний момент атакувати… і врешті-решт розбив англійську армію, просто зібравши всіх солдатів у велику м’ясисту кульку, яка злегкістю затоптала ворога.

Взагалі, рівні складності… не знаю як в інших кампаніях, але у даній кампанії вони шалено незбалансовані. На приклад, на важкій складності можна проходити місії на розвиток без проблем за 10-20 хвилин, а от змінивши параметр на «дуже важко» після години спроб та помилок у мене склалось враження, що четверту місію пройти і взагалі неможливо… цікаво тоді що там робитиметься на складності «неможливо». Хоча є й такі персони, що розбивають 6 неможливих ботів за Україну, не створюючи сердюків… не здивуюсь якщо хтось осилить і мою “неможливу” місію. Неможливі люди)

Ще помітив таку річ, що розробники надто складно почали описувати свої кампанію. Граючи Французьку, Російську, Українську та інші релізні кампанії мені ще було більш-менш зрозуміло за кого, проти кого і за що я взагалі воюю (враховуючи, що історію цого періоду я розумію добре), але зі всієї шотладнської кампанії я зрозумів лиш суть вищезгаданої битви під Марстон-Муром, де Олівер Кровель, ще не будучи диктатором, розбив армію нетямущого короля Карла І, та й це лише тому що цей шматок англійської історії мені добре знайомий.

Нація

Шотландія справді дала грі друге дихання – нація вийшла класною і цікавою. А також шотладнська армія добіса сильна.

У неї хоч і всього один юніт має захист від куль і немає XVIIIст., нація сильна і може без проблем протистояти та вигравати у всіх європейських держав на ранніх етапах гри.

Шотландський пікінер Ковенанта озброєний дешевшим спорядженням ніж європейський, але на полі бою всеодно домінує завдяки вищій силі атаки. Мушкетер Ковенанта теж чудово може протистояти своєму європейському аналогу. Так, він створюється довше на 1 сек, але чудово компенсує це вищою силою пострілу.

А от коли Шотландія споруджує замок, починаються справжні веселощі. Мечник кланів  – один із найцікавіших юнітів у грі. Він пересувається швидше за звичайну піхоту, атакує мечем та має захист від куль 2. Спочатку цей юніт майже безкорисливий, але коли ви вкладете в покращення його вмінь хоча б 50 000 їди та десь 15 000 золота, загін зі ста таких мечників цілком зможе скосити вдвічі більшу кількість повністю прокачаних євпропейських пікінерів. Також у замку можна придбати Лучника кланів. Він має  нічогеньку дальність стрільби, створюється на 1 секунду швидше за мечника і теж може наробити чималої шкоди ворогу навіть без прикриття рукопашними юнітами. Хоча при повній прокачці у нього всього вдвічі збільшується сила пострілу по живим цілям – з 20 до 40 (вогняний постріл так, як і у алжирського лучника, дорівнює 150).

Тут хорошому гравцеві буде зрозуміло, що Шотладнія – справді сильна нація, я б навіть сказав, що надто сильна. І тут геть не розумієш хід думок розробників, адже паралельно з виходом доповнення вони роблять неймовірний ребаланс, спрямований на створення у грі справжньої рівноправнсоті, так щоб, скажімо, Алжир не виносив усіх і кожного на 0 пт, а всі і кожен не виносили Україну на 10 пт. І випускають, ріжучи кожного імбового юніта, шалено імбову націю, яка на даний момент є, мабуть, найсильнішою у грі.

Спасибі що хоча б зробили шотландцям жахливу кіноту. Якщо Лансер ще хоча б якось може допомагати на війні, то Рейдер – це, як на мене, найбільш бездарний кінний юніт у грі.

Локалізація

Ну а ще GSC вкотре наступають на одні й ті ж граблі. В українській локалізації знову купа помилок, ще й більшість із них це просто одруки (накшталт пропущених літер). Також якимось дивом нікуди не поділися з часів Прусської кампанії знаки питання (?) замість ком (,). Це все інколи дуже ускладнює читання тексту.

Висновки

В чомусь  «Вартові Високогір’їв» наступають на тіж граблі що й попередні доповнення, в чомусь все ж їх обминають, але GSC вкотре випустила сируватий та недопрацьований матеріал. І якщо все ж хочете знати мою думку, чи варте доповнення тих 5$, які воно коштує, я вам скажу – Безперечно, так, адже купивши доповнення, ви зможете домінувати в мультиплеєрній грі, і не тільки завдяки Шотландії, в цьому допоможе і ШІ-помічник (хоча я його досі так і не помітив). Але чи це добре?

У Козаках з’явилися грошові ігроладні послуги, тобто заплативши розробникам, ви отримаєте привелії у грі над тими, хто не заплатив розробникам, і мені здається, що так бути не повинно.

Оцінка: 6.5/10

Дякую за те що прочитали, якщо є якісь доповнення або зауваження, пишіть у коментарях, мені завжди цього не вистачає.

Поділитися:

Оцініть чи сподобалась Вам стаття :)

1 зірка2 зірки3 зірки4 зірки5 зірок [Ще немає оцінок]

Новини партнерів

E-mail розсилка Pingvin Pro

Якщо Ви хочете отримувати статті по e-mail, пропонуємо підписатися на нашу електронну розсилку. Просто введіть свій e-mail нижче та натисніть кнопку «Підписатися».

Схожі новини

Новини ІТ

Opera GX: ігровий браузер став доступний для macOS

Із запуском таких ігрових сервісів, як Google Stadia, браузери переходять на повністю новий рівень використання. Адже, завдяки таким сервісам, ігри можуть з легкістю запускатися у браузерах. Саме тому, Opera перейшла на новий рівень і намагається себе подавати, як розробник ігрового браузера. Ще 6 місяців тому компанія представила ігровий браузер Opera GX, який був доступний для […]


Новини ІТ

Apple визначила найкращі ігри та додатки 2019 року

Сьогодні компанія Apple представила кращі програми та ігри в App Store. А також найпотужніші тенденції, які призвели до зростання культури додатків у 2019 році. Додатки допомагають спростити наше життя і проявити творчий потенціал, зв’язати нас з друзями, родиною і навколишнім світом і, звичайно ж, повеселитися. У 2019 додатки залишили свій слід, відображаючи дух часу нашого суспільства […]


Новини партнерів

Улюблене 0
Відкрити сторінку улюбленого Продовжити перегляд