Site icon Pingvin.Pro

Двотижневик режисерів

Канни 2017 Оголошено програму

Що ж, фільми Абеля Феррари, Брюно Дюмона і Клер Дені увійшли в паралельну програму Каннського фестивалю «Двотижневик режисерів».




Створена французької гільдією режисерів в травні 1968 року, програма «Двотижневик режисерів» орієнтувалася на пошуки молодих режисерів і підтримку вже працюючих постановників. Вважається, що сюди потрапляють фільми, не відібрані в основну програму, але у «Двотижневика» своя відбіркова комісія, яка не залежить від Каннського фестивалю.

Відкриється програма комедією Клер Дені «Un Beau Soleil Interieur» з Жюльєт Бінош і Жераром Депардьє. Екранізація книги Ролана Барта «Фрагменти мови закоханого» стане першою для постановниці роботою, представленою в Каннах після драми «Славні виродки», показаної на Круазетт в 2014-му.

У цьому році в «Двотижневику» покажуть мюзикл Брюно Дюмона «Жаннетт» про дитинство Жанни Д’Арк. Його «Малюк Кенк», що став за версією журналу Cahiers du Cin?ma кращим фільмом 2014 року, також був показаний в цій програмі. «Жаннетт» завжди фігурувала в прогнозах багатьох сайтів регіону, як і новий фільм режисера «Мандарина» Шона Бейкера «Проект” Флорида “». Драма про дітей, що ростуть в тіні Діснейленду у Флориді, буде показана в рамках «Двотижневика». Головну роль зіграв Віллем Дефо.

Щодо України, в “Двотижневик режисерів” відібрано воєнну драму «Іній», що створюється за підтримки Держкіно України, що проводиться в рамках 70-го Каннського міжнародного кінофестивалю.  Про це 20 квітня під час прес-конференції повідомили організатори 49-го «Двотижневика режисерів».

«Двотижневик режисерів» (Quinzaine де R?alisateurs) є незалежною секцією, яка проводиться паралельно з головним конкурсом Каннського кінофестивалю і має на меті допомогти кінематографістам та налагодити зв’язок між режисерами, критиками і глядачами. У рамках цієї секції щорічно представлена програма короткометражних та художніх фільмів, а також документального кіно з усього світу.

Копродукційний проект фільму «Іній» став одним із переможців 8-го конкурсного відбору Держкіно. Стрічка створюється за підтримки Державного агентства України з питань кіно, Литовського кіноцентру, телеканалу АРТЕ (Франція) та Польського Кіноінституту. Виробниками є кінокомпанії ІнсайтМедіа/Татофільм (Україна), Studija Kinema (Литва), КіnоЕlektron (Франція) та Donten & Lacroix Films (Польща). Загальна вартість виробництва фільму – 39 млн 900 тис. грн., сума державної підтримки становить 11 млн 480 тис. грн.

У стрічці «Іній» знялися зірки світового кіно Ванесса Параді, Анджей Хира та інші. За сюжетом, молодому литовському хлопцю Рокасу одного дня випадає несподівана можливість побувати в Україні та побачити справжню окупацію і війну. Реальність виявляється набагато жорсткішою, порівняно з романтичними уявленнями юнака.

Зйомки фільму відбувалися в районах, наближених до зони проведення АТО: місцеве населення та військові сприяли знімальному процесу, наповнюючи картину автентичною правдою прифронтового життя. Впливове західне видання Lib?ration внесло «Іній»  до 20 фільмів, задля яких варто відвідувати кіно в 2017 році, поряд з новими стрічками Мартіна Скорсезе, Філіпа Гарреля, Лава Діаса та інших.

 Після оголошення про відбір «Інію» до «Двотижневика режисерів» український продюсер стрічки Олена Єршова зауважила: «Це надзвичайно втішна новина не лише для авторів і продюсерів «Інію». Це важлива знакова подія для всієї держави. На одному з найпрестижніших кінематографічних майданчиків демонструватиметься фільм  про нашу війну, практично повністю знятий в Україні за фінансової участі Держкіно, з проникливими документальними монологами реальних військових – учасників бойових дій, яких ми плануємо привезти на презентацію фільму в Канни. Шарунас Бартас створив дуже глибокий екзистенційний і філософський фільм. Ще хочу відзначити роботу українського художника-постановника фільму Олега Дориченка, зображувальна довершеність кожного кадру – це значною мірою його заслуга.

Реакція Ігоря Гуськова, Радника «Двотижневика режисерів», є дуже показовою: «Фільм Шарунаса Бартаса, можна сказати, вразив членів нашого відбіркового комітету. Таких картин про Україну й з України ми раніше не бачили. Сергій Лозниця у фільмі «Майдан» показав український народ як вершителя своєї долі, в новій картині Шарунаса Бартаса український народ віднаходить голос. Для мене сам акт проговорювання героями фільму якихось очевидних речей зрештою стає свідоцтвом неочевидного для деяких: свою свободу відстоює українська нація».