Більшість із нас, мабуть, вже чули про балакливого найманця Вейда Вілсона, також відомого як Дедпул. Моє знайомство з ним скоро святкуватиме своє 10-річчя і для мене цей «не герой» один із улюблених. Саме тому пропустити його екранізацію я не міг, хоча спочатку ставився до цієї ідеї доволі скептично, адже не був певний, що комусь під силу зобразити саме того Дедпула, про пригоди якого прочитав не один комікс.
Історія створення самостійного фільму про Вейда тягнеться ще з 2004 року. Не буде зайвим нагадати, що одного разу хлопці з 20th Century Fox вже встигли напартачити, показавши у фільмі «Люди-X: Росомаха» один з найгірших дебютів персонажів коміксів Marvel за моєї пам’яті, а, можливо, й взагалі. Догадуєтесь про кого йде мова?)
І ось, після 12-річної історії переговорів та 6-річного очікування реабілітації в очах фанів, 20th Century Fox таки дали зелене світло і зняли фільм вже з однойменною назвою ? «Дедпул».
Фільму в цілому властивий швидкий темп розвитку подій. Це досить гармонійно поєднується з самим Дедпулом, який є не менш навіженим. Не зважаючи на тривалість у 1 год і 48 хв, складається враження, наче щойно переглянув якісну короткометражку, а не повноцінний фільм. Тому було присутнє своєрідне відчуття «глядацького голоду».
Такий швидкий темп зумовив ряд проблем, першою з яких можна назвати власне героїв фільму.
А тепер до ложки меду додамо бочку дьогтю.
Аякс – головний антагоніст у фільмі. Цю роль виконав британський акторо Ед Скрейн. Майстерність цього актора не надто вражає, але, як я вже зазначив, для фільмів подібного калібру це не є важливим, оскільки актор – найменша проблема цього образу. Не зважаючи на вплив цього персонажа на становлення Дедпула, складається враження, що його вирішили ввести в сюжетну лінію за 10 хв до закінчення зйомок, адже творці були настільки сильно зайняті «крутістю» самого Дедпула, що зовсім забули, що було б не погано додати якогось антагоніста. Настільки сірий образ, тим більше антигероя у кіновсесвіті Marvel слід ще пошукати.
Джина Карано – зіграла Енджела (ім’я, яке звучало в українській адаптації) або ж Ангельський пил (як насправді вона повинна була називатись). Про якийсь акторський талант говорити було б не зовсім коректно, та й доручили Джині рутину в її розумінні, адже протягом фільму вона робила те, що й на рингу в ММА, більше додати немає чого 🙂
Ті Джею Міллеру дісталась роль Джека Хамера, який, не зважаючи на гучне ім’я, був звичайним барменом та хорошим другом Вейда Вілсона. Звісно, у фільмі йому відведена невелика роль, та із завданням він справився, тому до нього ніяких претензій немає.
Колос або ж Петро Распутін, що в українському дубляжі виконаний з застосуванням легендарної «азірівки», був веселим доповненням до фільму, але лише протягом п’яти хвилин після свого появлення. Далі це перестало бути кумедним, він просто став ще одним Капітаном Америкою з сиквелу Месників, тільки ще більш занудним і правильним. Враховуючи, що Колос є суцільним спецефектом, акторську гру я оцінювати не візьмусь, лише відзначу, що реалізацію персонажа було довірено Андре Трикоте.
Фінальною спецією в цю бочку дьогтю стане персонаж Морени Баккарін – Ванеса Карлайл. Звісно, за Мореною приємно спостерігати, адже вона є доволі різноплановим актором і легко вписується в нові образи. Але якщо б на її місце взяли когось іншого – нічого би не змінилось. Адже персонаж є шаблонним у своїй поведінці і зіркове ім’я Морени в титрах швидше за все «для зірочки».
Режисером фільму виступив Тім Міллер, який доволі якісно справився з поставленою задачею. Хоч локації у фільмі можна перечислити на пальцях, вони вдало скомбіновані між собою, то ж набридати не будуть. Щодо сцен битв у фільмі, то вони, хоч не є масштабними, та подані зі смаком. Рейтинг фільму 18+ дозволив творцям відступити від звичних стандартів 13+, та відкрив їм нові простори насильства та брутальності. Та все ж не слід очікувати, що «м’ясо» буде летіти глядачу в екран, насильство продемонстровано в потрібних пропорціях, що є однозначним плюсом стрічки. Та було б страшною помилкою, якщо б даний рейтинг лише вплинув на кількість пролитої крові у фільмі, тому завдяки гострим жартам та кільком сценам відвертого характеру, фільм ще не раз нагадуватиме Вам, що тепер це таки 18+.
Варто відмітити, що весь цей хаос, що буде відбуватись на Ваших очах, приправлений також відповідною музикою. Тут підбірка на різний смак: від класики поп-музики 80-их «Wham!», або ж легендарного Рея Чарльза і до репу від DMX’а. Кожен трек підібраний ідеально та робить свій однозначний вклад в атмосферу.
Фільм зустріне глядача значною порцією гумору, що в українській локалізації вийшов доволі-таки непоганим, але є трішки далеким від брутальнішого оригіналу. Для того, щоб зрозуміти частину жартів, попередньо бажано ознайомитись з іншими фільмами від Marvel (тобто як Marvel Studios, так і 20th Century Fox). Таких жартів не дуже багато, та все ж «бути в темі» не буде зайвим. Стосовно гумористичної складової, то скажу, що жарти, хоч і не викликають особливо шалених емоцій, і тим більше не вражають своєю глибиною, все ж налаштовують глядача на сприйняття головного героя. Ви не встигнете «відійти» від одного жарту, як йому на заміну прийдуть ще десять, і щось з цього таки прийде до смаку. Тут і фінансові проблеми фільму обсміють і «зламають четверту стіну», і ще багато різноманітних цікавих відсилок. У цілому, гумор мені здався приємним та гоструватим. Щодо останнього, то таким він здається лише тоді, коли усвідомлюєш, що це нарешті доросле кіно, що було незвично.
Підводячи підсумки, хотілось би зазначити, що, як і попередні фільми подібного ґатунку – він гідно виконав свою функцію – розважити глядача. Але, не зважаючи на купу недоліків, на відміну від іншого продукту з цієї ж категорії, у нього свій підхід до цієї функції, що неодмінно оцінить не лише фанат, а й звичайний рядовий глядач. І вже хоча б за це фільм варто глянути.
У результаті ми отримуємо ще одну яскраву фігуру в кіновсесвіті Marvel, якій уже пророкують велике та успішне майбутнє. А судячи з касових зборів фільму, 20th Century Fox, швидше за все, отримала ще одну дійну корову. Стрічка однозначно вже знайшла потужну фан-базу, та як буде далі, говорити ще рано, покаже лише час.