Site icon Pingvin.Pro

Огляд фантастичного фільму про переніс свідомості – Ціна безсмертя

Старий мільярдер, що ось-ось помре, погоджується на радикальну операцію, яка переносить його свідомість в тіло здорової молодої людини. Але все може виявитися зовсім не так гарно, як здавалося, коли він починає відкривати секрети походження тіла і організацію, що за цим стоїть … організацію, ладну вбити за збереження своїх таємниць.




«Ціна безсмертя» схожий на будь-який інший голлівудський екшен, який починається як наукова фантастика, а закінчується як трилер боєвик категорії «Б» з автопогонями та стріляниною. Вже в українському перекладі назві криється підміна. Оригінальна назва «Self / less», де мається на увазі гра з відмовою від власної ідентичності і в чомусь навіть самопожертва. «Ціна безсмертя» в українському прокаті швидше є намаганням зачіпитися за одне з філософських слів, що прозвучало протягом фільму, де ув’язнений в стару фізичну оболонку Деміан шукає можливості жити ще.

Говорячи про сюжет виникає двояка думка, тому що, з одного боку в ньому є достатня порція логіки, що не притаманна бойовикам, тобто герой виконує цілком логічні дії (шукає за допомогою інтернету фотографії, людей, дізнається факти і т. д.), але з іншого боку це зовсім не чіпляє і не захоплює, при наявності в фільмі детективної тематики. Детектив цей зовсім не змушував мене з цікавістю дивитися на події. Ну шукає головний герой дівчину з дитиною, яких бачив у себе в галюцинаціях, потім шукає ще когось, потім ще, при цьому одночасно тікаючи від постійного переслідування. У підсумку, коли переді мною вже лежали розкритими всі карти я був взагалі не здивований, тому що або це передбачувано, або ж це, знову-таки не чіпляє і не захоплює.

«Ціна безсмертя» (Self / less), по суті, є вільним рімейком фільму «Другі» Джона Франкенхаймера 1966 року. Але, на відміну від оригіналу, «Ціна безсмертя» підходить до питання вкрай поверхово. Тема фільму – не є тривіальним сюжетом для фантастичного трилера. Трансгуманізм, технології продовження життя шляхом пересадки органів, свідомості, заморозки тіл, різного апгрейда і тюнінгу людини, її взаємодії зі штучним інтелектом, дуже популярні в сучасному суспільстві. Self / less – не тільки оригінальна назва для бойовика, а частина тренда цілого ряду сучасних фантастичних фільмів про «постлюдей», штучний інтелект, проблем тіла-мозку-свідомості і т. п., до яких можна віднести «Ex Machina», «Вона», «Перевага» з Джонні Деппом, серіал «Чорне дзеркало» та інші.

Що стосується акторської гри, то в основному на екрані ми бачимо вже молодого Деміана, якого зіграв Раян Рейнольдс (Ryan Reynolds). Найцікавіше було дивитися початок цієї історії, коли Райану доводилося перевтілюватися в людини, яка ще вчора розуміла що вмирає. Він стриманий у рухах, обережний у вчинках. Незважаючи на гарненьку зовнішність Деміан так само мудрий і не багатослівний. Правда Раян Рейнольдс подібну роль грає вже не вперше. Аналогічне переселення душ йому довелося грати в 2011 році у фільмі “Хочу як ти”, там він грає холостяка, який помінявся тілом з дбайливим сім’янином, батьком двох дітей. Хоча звичайно, амплуа зовсім інше: те було комедія, тут же бойовик. Знайомими вам також здадуться особи професора Албрайта у виконанні Меттью Гуда (Matthew Goode) і Мартіна – Віктор Гарбер (Victor Garber). Всі вони виконали ролі на відмінно і чесно відпрацювали свої гроші.

В цілому, подивитися цей фільм один разок можна. Але не більше. Ідея вже частково вторинна, а нова її інтерпретація не розкриває суть питання під новим кутом погляду на проблему. Чи не дотиснули. Чи не дописали. І від цього трохи сумно. Можна було значно краще.

https://youtu.be/1fDwpFz-FZI

Інформація про фільм – “Ціна безсмертя”