Site icon Pingvin.Pro

Шоломи віртуальної реальності допоможуть у відновленні зору

Oculus Rift

Американський бізнесмен і засновник компанії Vivid Vision Джеймс Блаха запропонував нетривіальне застосування для шоломів віртуальної реальності, зокрема, Oculus Rift. Разом з однодумцями він створив додаток Vivid Vision for Amblyopia, яке включає в себе кілька тестів для виявлення захворювання очей, ігри для тренування зорових здібностей і навіть спеціальні інструменти для лікування косоокості. Примітно, що Блаха сам страждає цією недугою, при цьому протягом двох років він зумів значно поліпшити свій зір і тепер намагається допомогти всім нужденним.




Причиною розвитку косоокості найчастіше стає ураження м’язового апарату очей, через що один або обидва ока відхиляються убік, а людина втрачає здатність до бінокулярного зору. Більш того, при цьому захворюванні часто знижується гострота зору одного або обох очей, тому лікування косоокості є обов’язковим у всіх, що мають даний недугу. Сам Блаха спочатку застосовував у себе досить типовий метод лікування: використовуючи два проектори, він показував для кожного ока різні зображення, зміцнюючи таким чином слабкі м’язи з ураженої сторони. Однак з виходом шолома віртуальної реальності Oculus Rift та інструменту розробників Джеймс швидко зрозумів, що може робити те ж саме, але вже застосовуючи більш просунуті можливості віртуальної гарнітури.

До того, як я створив Vivid Vision гострота зору в слабкому оці була 20/70 і в мене повністю була відсутня здатність до об’ємного зору (відхилення більше 3 500 кутових секунд). Іншими словами, я абсолютно не міг вимірювати глибину простору, як це роблять люди з нормальним зором. Після створення першого концепту Vivid Vision в грудні 2013 року (спочатку він називався Diplopia) для шолома віртуальної реальності і там я вперше побачив об’ємне зображення. На жаль, стереозор зберігся тільки до тих пір, поки я був у VR-шоломі, однак до середини січня 2014 я почав помічати зміни в моєму зорі і в реальному житті.

Спочатку це були дуже обмежені можливості зі сприйняття об’ємного зображення – я зняв шолом і зрозумів, що можу оцінити відстань до клавіш на клавіатурі. У цей момент я зрозумів, що було б непогано проконсультуватися з моїм офтальмологом і в кінці січня фахівці оголосили про поліпшення гостроти зору до 20/50. Потім я переїхав до Сан-Франциско і мій зір продовжував поліпшуватися. До червня 2014 контрольна оцінка гостроти зору показала результат 20/40 і мені здалося, що прогрес почав сповільнюватися. Втім. до цього моменту моя здатність до об’ємного зору була вже значно краще і зберігалася в звичайному житті – 200 кутових секунд при нормальному значенні від 5 до 80 кутових секунд. Мої останні вимірювання зору показали результат 20/25 в слабкому оці, а мій стереозір становить близько 150 кутових секунд.

В даний час Vivid Vision офіційно перебуває на стадії бета-тестування і проходить тестування в офтальмологічних клініках Америки. На початку 2016 року, коли Oculus Rift буде доступний рядовим користувачам, Блаха сподівається зробити Vivid Vision готовим продуктом для всіх бажаючих.