Головна » Кіно / Огляди Кіно » «Пасажир»: один Ліам Нісон, один потяг і багато проблем (огляд)

Потяг перетворюється на арену розгортання непростої каверзи… Ні, це не переосмислення «Вбивства у “Східному експресі”». Патрік Вілсон і Віра Фарміґа в одній загадковій історії… Ні, це не спін-оф «Закляття». Не-такий-уже-й-рядовий благородний чоловік протистоїть лихочинцям, застосовуючи особливий набір навичок… Так, це ще один казна-який екшен-трилер із Ліамом Нісоном. Цього разу знаний як «Пасажир» («The Commuter»).




«Пасажир»

«Пасажир» має непогані моменти, але проблем куди більше

Насамперед нагадаю контекст. Це четверта колаборація Нісона та постановника Хауме Кольєт-Серри. Результатом попередніх були стрічки «Невідомий», «Повітряний маршал» і «Нічний утікач». Не надто примітні роботи, але не без певної вправності та з харизмою популярного актора. Тому вони знайшли невелику, проте вірну аудиторію. З цього погляду, новинка є самоочевидним ідейним продовженням, що цілком укладається у раніше заявлені рамки. Нічого кардинально нового – лише звичайний середньобюджетний бойовик категорії B.

Особисто я себе аж ніяк не назву прихильником сього творчого дуету, але якщо три вищезгадані зразки вас порадували, обминати стороною цей, мабуть, не варто. Якщо ж ви не були ними вражені, то не бачу причин, щоб новий фільм змінив вашу думку. Залишається з’ясувати, чи приділити увагу стрічці, якщо раніше ви просто не цікавилися творчістю Кольєт-Серри, але маєте прихильність до жанру (чи потягів) і тут раптом натрапили на «Пасажира»… Я б не заохочував – не те кіно, в якому можна знайти щось виняткове. Та як усе-таки наважитеся, збавляйте градус очікувань до мінімуму. І я би сказав, що твір не для кінотеатру. Високоякісний візуал тут відсутній, а «великоекранний» епізод фактично лиш один – кульмінаційна екшен-сцена, про зміст якої ви можете здогадатися, ознайомившись із трейлером або хоча б синопсисом (і вона не те щоб круто знята).

Із чим Кольєт-Серра лацно вправився, так це зі змалюванням місця дії. Режисер полюбляє обмежений простір і старається вижимати з нього все (до цього такими декораціями були літак у «Маршалі» та острівець у «Мілині»). Найпаче запам’ятовуються деякі лепські моменти першої третини, де нам представляють увесь потяг і його пасажирів.

Інша річ, що далі якісь такі непогані знахідки не мають великої ваги. Адже практично не завезли ані нормального розкриття персонажів, ані переконливих ролей. Друге передусім стосується досить великого ансамблю маловідомих акторів, які у теорії могли б додати автентичності, але через сукупність прорахунків усе виходить надто пласко, неефективно й де-не-де із театральщиною. Є й упізнавані обличчя: вже згадані Віра Фарміґа і Патрік Вілсон, а також Сем Нілл. Але їхні ролі такі мізерні, що назвати їх навіть другим планом буде досить голосною заявою. Іще там Дін-Чарльз Чепмен, якого ви можете знати під ім’ям Томмен Баратеон, але часу в нього на макове зерня.

Єдину добрячу роль, яку можна винести зі стрічки, має (не важко здогадатися) Ліам Нісон. Він постійно у центрі уваги і, треба визнати, тримається на рівні, хоча й не показує нічого прямо-таки особливого. Тутешній образ не занести до списку сильних у фільмографії актора, але він гідний, і йому легко симпатизувати.

Мені взагалі здається, що персонаж Нісона – один-однісінький елемент роботи, який сценаристи заповзялися довести до ладу. Бо все інше – або просто недороблене, або ж тотальна тарабарщина. Сюжет на початкових етапах дещо інтригує, але далі все тільки гірше. Бо «Пасажир» – це пазл (слово навіть зухвало фігурує в одному зі слоганів), розкиданими на підлозі (стіл для такого може бути замалий) фрагментиками якого можна трохи помилуватися, бо серед них трапляються більш-менш пригожі, але викінченої картини не отримати, позаяк докупи не збереш. А як узяти до відома, що пазлова архітектоніка є ключовою ознакою стрічки, то… можна сказати, ледве не всю стрічку її автори провалили.

Додам, що у співвідношенні зазначених угорі екшена і трилера я б віддав перевагу другому. І не тому, що він такий дужий, а тому, що екшен геть недолугий. Зате є окремі скрутні й незручні ситуації та тривожні моменти, поставлені не так погано. Та очевидно, цього не досить, щоб усе кіно було належної якості.

Висновок

Ти можеш обирати кращі проекти, Нісон. Я певен, ти можеш

Ординарна та зовсім безпретензійна ремісницька робота, ще й задавлена купою зайвих огріхів. Один із тих фільмів, що не надихають жодним чином і не здатні навіть у межах власного жанру й теми показати якийсь пристойний результат. А сама концепція могла отримати помітно ліпший розвиток… в інших руках.

Якщо Ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.
Поділитися:

Новини партнерів

Правила коментування

Вітаємо Вас на сайті Pingvin Pro. Ми докладаємо всіх зусиль, аби переконатися, що коментарі наших статей вільні від тролінгу, спаму та образ. Саме тому, на нашому сайті включена премодерація коментарів. Будь ласка, ознайомтеся з кількома правилами коментування.

  1. Перш за все, коментування відбувається через сторонній сервіс Disqus. Модератори сайту не несуть відповідальність за дії сервісу.
  2. На сайті ввімкнена премодерація. Тому ваш коментар може з’явитися не одразу. Нам теж інколи треба спати.
  3. Будьте ввічливими – ми не заохочуємо на сайті грубість та образи. Пам’ятайте, що слова мають вплив на людей! Саме тому, модератори сайту залишають за собою право не публікувати той чи інший коментар.
  4. Будь-які образи, відкриті чи завуальовані, у бік команди сайту, конкретного автора чи інших коментаторів, одразу видаляються. Агресивний коментатор може бути забанений без попереджень і пояснень з боку адміністрації сайту.
  5. Якщо вас забанили – на це були причини. Ми не пояснюємо причин ані тут, ані через інші канали зв’язку з редакторами сайту.
  6. Коментарі, які містять посилання на сторонні сайти чи ресурси можуть бути видалені без попереджень. Ми не рекламний майданчик для інших ресурсів.
  7. Якщо Ви виявили коментар, який порушує правила нашого сайту, обов’язково позначте його як спам – модератори цінують Вашу підтримку.

Схожі новини

Новини ІТ

Вийшов український трейлер комедії «Фантазії для дорослих»

Цього грудня на великі екрани України виходить французька комедія «Фантазії для дорослих», де в головній ролі знімалась Моніка Белуччі. Старт прокату – 2 грудня. Режисерами фільму виступили Давід Фонкінос («Ніжність») і Стефан Фонкінос («Ніжність»). А студії, які знімали стрічку – Mandarin Films, Gaumont. У фільмі також знімалися Ніколя Бедос («Він і Вона»), Карін Віар («Париж»), […]


Новини ІТ

Вийшов трейлер різдвяної комедії «Сам удома 6» (Home Sweet Home Alone)

Народжені в кінці 80-х або на початку 90-х вже мабуть давно вивчили на пам’ять усі жарти одного з найкращих різдвяних фільмів «Сам удома». Цей фільм був улюбленим у мільйонів дітей та дорослих. А дехто його передивляється знову і знову, поринаючи у святкову атмосферу та свої дитячі спогади. «Сам удома 2» – це остання вдала частина, […]


Новини партнерів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: