Site icon Pingvin.Pro

Оскар 2018: враження і прогнози

Цього тижня стали відомі номінанти на 90-й «Оскар». Ми одразу ж ознайомилися з переліком (його читати тут), а тепер вирішили поміркувати над вибором професіоналів індустрії. Бо (як і завжди) є рішення, що потішили, а є й ті, що викликати цілком протилежну реакцію. Отже, будемо коментувати ситуацію у більшості номінацій та розбиратися, кому вже пощастило, кого залишили за бортом і хто має реальні шанси на перемогу…




Матеріал досить об’ємний, але якщо зовсім коротко, то ось деякі думки щодо загальної картини. Жорстко проігноровані (або snubs, як їх іще називають): «Диво-жінка», «Lego Фільм: Бетмен», «Вбивство у “Східному експресі”», «Король Артур: Легенда меча», «Воно», «Спліт». Частково проігноровані: «Лоґан», «Той, хто біжить по лезу 2049», «Коко», «Горе-творець», «Темні часи».

Ну, а якщо ви хочете дізнатися все у деталях, ласкаво просимо далі!

Найкращий фільм: десятий номінант?

Цього разу їх дев’ять. Але цей умовний десятий міг би бути. Щоправда, після розширення головної категорії з п’яти до десяти фільмів тільки два рази (2009-го і 2010-го) набиралася повна десятка. Звісно, Американська кіноакадемія має право занести до списку тільки вісім або дев’ять картин. Та річ у тім, що були серйозні кандидати. Це і «Лоґан» (якому вдалося видерти одну номінацію за адаптований сценарій), і піксарівський «Коко» (дві номінації), що міг би стати лише четвертим мультфільмом, якому випала така честь, і особливо «Той, хто біжить по лезу 2049» (п’ять номінацій!). Іще багато хто мав (вельми невеличку) надію, що у головну категорію прокрадеться «Диво-жінка», і не повториться сумнозвісна ситуація «Темного лицаря». Та проблема в тому, що супергеройська стрічка Петті Дженкінс не взяла жодної іншої номінації, тож шлях був фактично закритий. І так, «Загін самогубців» поки залишається єдиним фільмом франшизи DCEU, номінованим на «Оскар» (і також його лауреатом).

Щодо перспективи, то найбільші шанси отримати звання найкращого фільму на сьогодні мають стрічки «Форма води» Гільєрмо дель Торо (яка отримала головну нагороду Гільдії продюсерів та премії «Вибір критиків») і «Три білборди за межами Еббінга, штат Міссурі» Мартіна Макдонаха (яка отримала головну нагороду Гільдії кіноакторів та «Золотого глобуса»). Якщо перемогу здобуде «Форма води», то це буде лише вдруге в історії, коли фільмом року назвуть фантастику (після «Володаря перснів: Повернення короля»). Ну, а якщо «Три білборди», то це буде вп’яте, коли стрічку визнають найкращою без номінації за режисуру.

Режисура: чи отримає статуетку Нолан?

«Дюнкерк» подарував Крістоферу Нолану, як би не було важко в це повірити, лише першу режисерську номінацію в його блискучій кар’єрі. Його остання робота є, безумовно, чудовою нагодою перемогти з першого разу. Але поки що це здається малоймовірним. І на «Глобусі», і на «Виборі критиків» Нолан поступився Гільєрмо дель Торо. Майже стовідсотково впевнитися в тому, чи забере заповітну статуетку саме дель Торо (для якого це теж перша режисерська номінація попри те, що він мав би її отримати ще за «Лабіринт Фавна»), можна буде 3 лютого, коли оголосить свій вибір Гільдія режисерів. Варто зауважити, що, як мені здається, залишається мінімальна можливість іще такого розподілу: «Формі води» дають за найкращий фільм, а «Дюнкерку» – за режисуру. Але це не точно.

А от кого однозначно обділили, так це Дені Вільньова. Торік його номінували за не менш прекрасне «Прибуття», та проти Демієна Шазелла («Ла-Ла Ленд») він, будемо відверті, не мав жодних шансів. Але відсутність номінації за «Того, хто біжить по лезу 2049», одного з найбільш разючих свіжих взірців науково-фантастичного жанру і, поза сумнівами, одного з головних фільмів 2017-го загалом… Що ж, можливо, з «Дюною» Вільньова не оминуть увагою.

Чоловіча роль: Олдмен – так, Франко – ні

Тут усе просто і зрозуміло. За неймовірну роль Вінстона Черчилля нагороду отримає неймовірний (і довгий час ігнорований) Гері Олдмен. Його старання відзначив і «Вибір критиків», і «Золотий глобус», і Акторська гільдія.

А те, що у номінацію не потрапив Джеймс Франко за перевтілення у Томмі Вайсо у своїй трагікомедії «Горе-творець», є справжнім нонсенсом. Хоча як згадати, що кіноакадеміки не мають великої прихильності до комедій, і додати той факт, що недавні звинувачення явно могли відіграти свою роль… Інакше кажучи, дивуватися не варто.

Що вже казати про Джейка Джилленгола, якого продовжують уперто ігнорувати, навіть коли він має три гідні ролі протягом одного року («Життя», «Окча», «Сильніший»), і щонайменше одну з них («Сильніший») просто не могли залишити непоміченою.

Ну, і було би непогано, аби номінували Г’ю Джекмана за останню (або ні?) появу в образі Росомахи. Але навіть сподіватися на це було б занадто.

Крім того, нагадаємо про «Спліт». Звісно, стрічка Ш’ямалана вельми посередня, але якщо казати саме про роль Джеймса Мак-Евоя, то очевидності її потужності може дорівнятися хіба що очевидність неформатності фільму для Кіноакадемії.

Жіноча роль: Макдорманд – так, Гадот – ні

Також ситуація досить чітка. Найімовірніше, переможе Френсіс Макдорманд («Три білборди за межами Еббінга, штат Міссурі»), яка вже забрала собі ті самі нагороди, що й Олдмен. Щоправда, Макдорманд уже має «Оскар», тож мінімальні шанси можуть залишатися у Сірши Ронан («Леді Птаха») з її вже третьою номінацією чи Саллі Гокінс («Форма води») з її другою номінацією.

Якщо казати про тих, кому не пощастило потрапити у п’ятірку, то тут хотілося, щоб звернули увагу на Галь Гадот і її бездоганне втілення славетного образу. Та знову ж таки: всерйоз розраховувати на це не мало сенсу.

До речі, там іще 21 номінація у Меріл Стріп… Думаю, всі звикли. Тож ідемо далі.

Другий план: багато недоглядів

Усе вказує на те, що за чоловічу роль другого плану статуетку візьме Сем Роквелл («Три білборди за межами Еббінга, штат Міссурі»), а за жіночу роль другого плану – Елісон Дженні («Я, Тоня»).

Серйозним конкурентом для першого може вважатися хіба що Віллем Дефо («Проект “Флорида”»), але поступово його шанси знижуються.

Хотілося би звернути увагу на те, що у цих двох номінаціях не знайшлося місця для чималої кількості сильних перформансів 2017-го. Патрік Стюарт у «Лоґані», Лілі Джеймс і Бен Мендельсон у «Темних часах», Сільвія Гукс у «Тому, хто біжить по лезу 2049». Також є думка, що не було би не найгіршим результатом, якби проскочили Майкл Шеннон за «Форму води» чи Себастіан Стен (більш відомий як Бакі Барнс) за «Я, Тоня».

Сценарні категорії: «Лоґан» входить в історію

Хоч десь помітили фінальний фільм трилогії про Росомаху, через що його не можна занести до списку жорстко проігнорованих. Та й не деінде, як у категорії «адаптований сценарій», завдяки чому «Лоґан» став першим супергеройським фільмом, номінованим за сценарій. Раніше у цьому жанрі лише «Суперсімейка» отримувала номінацію (за оригінальний сценарій). Інше питання, чи вийде стрічка переможцем. Можна сказати так: передумов для такого результату не спостерігається.

«Глобус» за сценарій (одна спільна категорія) взяв Мартін Макдонах («Три білборди за межами Еббінга, штат Міссурі»), а «Вибір критиків» відзначив Джордана Піла («Пастка») за оригінальний сценарій та Джеймса Айворі («Назви мене своїм ім’ям») за адаптований. Нині саме ця трійка – головні претенденти. До того ж двом із них головний «Оскар» не світить, тому сценарний може стати таким собі втішним призом.

Більш-менш остаточно можна буде стверджувати вже 11 лютого, коли роздасть нагороди Гільдія сценаристів.

Операторська робота: Дікінс може врешті дотягтися

Найбільше номінацій без жодної перемоги серед операторів має саме Роджер Дікінс, який працював, зокрема, над «Втечею з Шоушенка», «Старим тут не місце», «007: Координати “Скайфолл”» тощо. За «Того, хто біжить по лезу 2049» він отримав уже 14 номінацію. І третю з них за співпрацю з Дені Вільньовом (після «Полонянок» і «Сікаріо»). Будемо сподіватися, що цього разу удача (тобто голоси) буде на його боці. Хоча на суперників Дікінса не можна не зважати. І найнебезпечнішим із них поки здається Гойте ван Гойтема («Дюнкерк»).

Музичні категорії: непроста ситуація для Ціммера

У номінації «найкраща музика» нині найбільші шанси має Александр Деспла («Форма води»), на якому зупинили свій вибір і «Вибір критиків», і «Золотий глобус». Але сподіватимемося, що є хоча б якийсь шанс для Ганса Ціммера, якого номінували за «Дюнкерк». І звісно, одразу дві номінації – це було би понадміру, але те, що залишили поза увагою його роботу (у співавторстві з Бенджаміном Воллфішом) над «Тим, хто біжить по лезу 2049» – був теж не найліпший вихід. Тож де-факто Ціммера мають винагородити за два віртуозні саундтреки.

Щодо «найкращої пісні», то тут основна боротьба розгорнеться між «This Is Me» («Найвеличніший шоумен») і «Remember Me» («Коко»).

Та є щонайменше пара недоглядів. Так, у Кіноакадемії наче забули про такі розкішні саундтреки, як Деніела Пембертона до «Короля Артура: Легенди меча» (зокрема, про пісню «The Devil and The Huntsman») та Патріка Дойла до «Вбивства у “Східному експресі”» (особливо про пісню «Never Forget» ).

Анімація: чи не найбільший шок

Ясна річ, тягатися з «Коко» нікому несила. Але справжнім шоком стала… ні, навіть не наявність «Фердинанда» і «Бебі боса» (що?!), а відсутність «Lego Фільм: Бетмен». Мабуть, кіноакадеміки часто наступали на деталі Lego. Бо вже вдруге не допускають стрічку цієї франшизи у номінацію.

Технічні номінації: кого бракує?

«Диво-жінка» і «Вбивство у “Східному експресі”» цілком могли би претендувати на «найкращий грим та зачіски» та «найкращий дизайн костюмів». А «Воно» мало би поборотися за «найкращий грим та зачіски» (Пеннівайз!).

Ось приблизно таку картину спостерігаємо сьогодні. Але це ж «Оскар»! Тож ані ігнорування гідних здобутків, ані можливі сюрпризи на церемонії не мають бути чимось незвичним. Нагадаємо, що вручення відбудеться 4 березня.